Thursday, February 19, 2009

Halusinasi

Bagaimana jika mimpi ialah realiti? Dan bagaimana pula jika realiti itu ialah mimpi?


Aku sangat2 x paham ttg fungsi otak aku sejak kebelakangan ni. Ia dah makin menjadi2. 4 example: Sejak bebrapa hari lepas otak aku asyik membuat satu imej ttg 2 ekor anjing liar warna coklat cerah sedang berlindung dari panas tengahari d bawah sebuah lori pendek warna hijau. Aku x pasti sama ada ia adalah mimpi atau sesuatu yg benar2 aku pernah lihat. Aku dapat rasa suasana panas, silau dan perasaan aku sedang melimpasi anjing tu. Semuanya seperti reality. Tapi aku sangat2 x ingat bila aku pernah alami semua tu.


Bagaimana jika semua yg aku rasakan as mimpi itu sebenarnya ialah reality or sebaliknya? So aku akan hidop berlandaskan mimpi sebagai satu yg benar? Ingatan aku rupa2 selama ni hanya palsu?


Then what will happens next? Aku akan lihat makhluk2 pelik sekitar aku? Aku akan dengar orang berbisik di telingga aku? Aku akan bercakap ngan kawan yg org laen x nampak? Akan ada bayang2 hitam yg cuba mengekori aku? Rumbut akan rasa setajam pisau?






Tolong bagitau aku, apa yg aku alami ini ialah normal dan d alami oleh org laen? Sbb aku mulai rasa ada sesuatu yg sedang berbisik d telingga aku... (ceh, ayat terakher yg amat poyo...!!)

No comments: