Monday, January 5, 2009

Pro Israel

Terbaca 1 blog (technically bberapa blogs r) yg leh kuarkn 1 ayat yg chantek cam ni r:

"When Christians kill Muslims, it's the Crusades. When Jews kill Muslims it's
murder, and when Muslims kill Muslims, it's like talking about the weather.
Nobody really cares about it."

(http://www.jihadwatch.org)


Blog 2 antara salah 1 blog yg korang akan mudah jumpa kat tenet. Skarang ni dunia tgh hangat ngan issue Hamas, Palestine, Israel, blog hina Nabi Muhammad S.A.W, hina Islam etc. Dan aku rasa dh tiba masa aku bwat KERJA SOSIAL ngan memaparkan pandangan aku atas apa yg berlaku dlm DUNIA vs ISLAM. Kalau korang klik2 kat dlm tenet cari issue2 cam ni dari pelbagai sudut then korang pasti akan bukak mata besar2. Laen r kalu korang still rasa selesa fikir dunia ni hanya ada di Malaysia dan issue paling hangat hnya pilihanraya kat Terenganu jer tanpa nak fikir apa belaku kat luar.

Korang leh tau betapa ada certain masyarakat dunia sangat2 x suka Islam. Boleh bwat komuniti on line discuss perkara2 orang Islam bwat as buduh piang r, itu ini r. Blom lagi bab bila masa Isreal keluar statement yg diaorg jadi mangsa kekejaman dan tersepit oleh kuasa2 jahat negara2 Arab. So diaorg melancarkan serangan hanya setelah bersabar untk tempoh yg lama hingga membunoh banyak warga awan yahudi so diaorg berjuang atas dasar mempertahankan diri. Dan bila ada masyarakat luar yg terima teros fakta2 cam ni teros bwat spekulasi masing2. (lihat plak dari perspektif kita)

Imbas kembali ayat kat atas tadi bagitau betapa kita hanya nampak apa kejahatan orang laen bwat pada masyarakat Islam kita. Tp kita buat2 x nampak apa kekejaman dan kejahilan yg masyarakat Islam kita sendiri bwat pada diri masyarakat Islam kita sendiri. Nak x nak kita kena trima gak hakikat yg kita betangongjwb atas apa yg kita pernah bwat. As cartoons & gambar2 kat bawah ni try nak bagitau:






WE’RE RIGHT, EVERYELSE IS WRONG, WE’RE BETTER THAN YOU
Ada 1 blog ni ditulis oleh sorang India (http://surind.blogspot.com/) yg menulis komen dia ttg ketidakbijaksanaan penganut Islam dlm certain issues. Perkara 2 bagi aku x penting pon cuma baby g bwat aku terkezot ialah bila yg bagi komen (mostlynya Melayu) bwat kenyataan yg sepenohnya macam setan. Ada yg mengugut nak membunoh, sepak terajang, dan seribu 1 lagi sikap kurang ajar. Then aku mempersoalkan orang2 Melayu (yg kata Islam ni) yg bangga mmbuat statement 2, ‘Itu ker agama korang ajar cara menyelesaikan masalah?’. Kalu aku ni org bukan Islam, aku akan jadi lebih FOBIA pd Islam.

Ingat masa kecik2 dulu, emak aku lebeh suka cerita kisah2 nabi drpd cerita cinderela (itu nenek n aunt aku r suke crita). Bila dah besar mmula rajin baca kisah2 para nabi. Masih ingat 1 kisah bila ada sorang mak cik ni benci sangat pada Nabi Muhammad S.A.W sampai buang taik kat depan rumah or kat tempat laluan Baginda. Tp Baginda ttp layan mak cik 2 baek2 sampai r 1 masa mak cik 2 x sihat dan Baginda melawat dia. Akhernya mak cik 2 insaf dan memelok Islam.

Hari ni dunia melihat Islam as: menyelesaikan masalah ngan menahan org then pancong, kkejaman ialah cara undang2 Islam, Jihad ialah alasan untok Islam menghalalkan perang, Islam disebarkan melalui mata pedang, kahwen ramai cara lelaki Islam memuaskan nafsu diri, wanita Islam akan dikongkong dalam hijab 24/7/365 dan akan jadi abdi kepada suami, peraturan Islam menyekat kebebasan & banyak lagi. Kenapa mereka fikir cam 2 then bertindak menentang Islam? Sbb mereka jahil dan mereka takut pd sesuatu yg mereka x tahu. Selain drpd dsbbkan ada certain org2 bodoh dan bertindak bodoh then diaorg beragama Islam. Then 1 dunia akan label hitamkan semua masyarakat Islam hanya sbb sekor lembu bawak lumpor.


Tp kalu dah sampai bab penghinaan terhadap Nabi Muhammad S.A.W, terhadap Islam, terhadap al Quran, penghapusan etnik yg pernah belaku kat BOSNIA dulu or as wat happens sekarang ni, kita x leh r just still nak pelok tuboh, x melawan. Semua kena bertindak r. Jangan hanya berharap pd keajaiban.

Kadang2 kita menjadikan org luar sebagai target musuh utama tp kita lupa diri kita ialah musuh yg paling besar yg perlu ditentang. Situasi yg lebeh mmihak kpd Israel sekarang bukan dssbkan olek kkuatan diaorg tp dsbbkan oleh kelemahan dan pepecahan dlm khalayak umat Islam sendiri. Dalaman kita sangat kosong. Kosong ngan amalan dan kosong ngan ilmu. Then menentang buta tuli tanpa guna otak. Mudah sangat melenting x tentu pasal. Mudah terikut2. Org menentang so kita nak menentang tp x ada basic apa2.

Kita harus belajar dari sejarah. Bagaimna yg dah belaku dulu akan belaku lagi. Sejarah mmg akan berulang. Masyarakat Islam yg pecah belah dan berkabilah. Memilih kepentingan politik dan ekonomi dari agama. Ketua2 dan raja Islam berperang sesama sendiri dan bmegah2 dgn membesarkan empayar dengan kemewahan dan menolak keagamaan. Dan monopoli dan pengaruh besar ekonomi oleh golongan minoriti Yahudi etc. Gosh betapa aku x suka subjek sejarah dulu tp skarang aku boleh lihat apa yg aku belajar.

Saat masyarakat dunia mengutok Israel dengan caki maki then aku berdiri sorang2 cakap satu yg berbeza. Korang jangan kata aku ni PRO ISRAEL plak dah. Kenapa kita harus mengutok sedangkan kita boleh mendoakan sesuatu yg lebeh indah. Why not kita berdoa agar Allah bagi Nur dan Hidayah kepada mereka yg jahil. Amin.




Dan kita sebagai an individual kena bawak peranan masing2 as a duta untok agama mmasing x kira Christians ker, Jews ker, Budhist ker, Hindu ker. Stiap ajaran seru kepada kebaekan. Selagi kita amalkan ajaran agama kita selagi 2 r aku yakin x akan ada peperangan...!!




Aku bukan r menganut Islam yg baek so aku minta map kalu apa yg aku tulis boleh bawak tersalah fakta ker.

Site yg best untok bacaan:
http://surind.blogspot.com/
http://drsaravananr.blogspot.com/
http://pedestrianinfidel.blogspot.com/
http://ibloga.blogspot.com/
http://sciencereasonrationality.blogspot.com/
http://www.jihadwatch.org/
http://islamtheenemy.com/
http://www.islamanazi.com/
http://baconeatingatheistjew.blogspot.com/
http://www.bidstrup.com/bible.htm
http://exposingislam.blogspot.com/
http://kakisyurga.blogspot.com/
http://www.faithfreedom.org/
http://www.wikiislam.com/wiki/Main_Page
http://www.prophetofdoom.net/
http://sheikyermami.com/
http://www.masada2000.org/islam.html

Wei, aku tulis panjang2 ni ada ker org yg baca?

5 comments:

Nizam Zahri said...

aku baca.. memang pon.. Tak usah lihat jauh, dalam malaysia pon ramai yang hanya tau membangkang tapi x pernah nk membantu mengatasi masalah.. Betul gak, kita hanya tau menentang tapi cara kita, perilaku kita tidak langsung mengambarkan cara hidup islam yang sebenar.. Aku ada jumpa satu blog menghina Nabi Muhammad S.A.W.. dah la sedih atas penghinaan tapi yang bertambah sedih, comment yang dibuat kononnya x setuju dengan penghinaan membalas dengan kata-kata kesat, F**k*r, S**t semua ada.. islamkah itu? kita sendiri yang menonjolkan betapa kita ini sendiri yang ganas dan menakutkan..

Mie Amour said...

ada!aku ada baca..aku stuju ngan ayat ko ni

'laen r kalu korang still rasa selesa fikir dunia ni hanya ada di Malaysia dan issue paling hangat hnya pilihanraya kat Terenganu jer tanpa nak fikir apa belaku kat luar.'

tp knyataannya ramai je org yg cmni..mende psal Islam-Kristian-Yahudi ni mmg xkan penah habis..mcm ko tulis,kdg2 org Islam sendiri yg rosakkan Islam tu..Itu aku tak nafikan..Kena ada ilmu juga utk tackle hal2 cmni..

Aku sokong Iran sebab pd aku,Iran lawan guna otak,bukan dengan senjata n bukan ke itu lebey baik??

aku sedih dengan negara Arab lain yg boleh cium,temu2 pipi dengan dajal2 yahudi laknat tu..tp xmau tgk dan tlong sedara seIslam..

selemah2 usaha kita kat sini ialah dengan berdoa dan carii peluang utk jihad dgn cara kita sendiri..

Ada juga Yahudi yg xsama dgn zionism..zionis itu yg betul2 mahu menghapuskan Islam..itu target dorang sbb nakkan tanah sedangkan Allah da ckp dalam Quran yg dorang xda tanah di atas bumi Allah ini..xpe,Allah ada dan Allah tahu..kita yang ada,kenalah buka mata besar..

thanx aj 4 the very informatif entry..pjg lak komen aku!

razy san™® said...

a.j jom kita serang israel
wei ak dh tkq blik la nme blok ak
http://akubernamarazy.blogspot.com

MORIBAYU said...

Tuhan tak mencipta yahudi,kristian,islam.

kita sahaja yang mencipta semua kekusutan dan kecelaruan ini.

kita bunuh membunuh..kerana ini sahaja yang menghalalkan cara.
dan kita akan beriman dalam melaungkan ~

"Atas nama Tuhan kami ".


Kita selalu bertindak atas nama tuhan.Seolah kita kenal apa yg tuhan mahukan.Apa kita tak sedar ???.Bukan...Kita sendiri yang mahu jadi tuhan di atas muka bumi ??.Kita bercakap,bertindak,dan menghukum..tanpa akal.Di akhirnya ???. Iblis bertepuk sorak,makan popcorn...melihat drama kehidupan kita yang berporak peranda.

Aj Abdullah said...

Muhammad,
suka statement terakhir tu... iblis jer yang enjoy tengok betapa mereka berjaya menjadikan kita semua jahanam... hmmmm