Friday, August 15, 2008

UKM: Dekat tapi Jaoh

DAY 01: 04 OGOS 2008

Flight sepatotnya jam 9.50 pm tp ttiba dalam kereta nak ke KUCHING INTERNATIONAL AIRPORT ttiba ada msj dari AIR ASIA bagitau ngan bahasa yg penooh ber’khemah’: flight retimed (ayat ganti yg lebeh baik dr delay) ke 11.25 pm. Huu. Berjanggoot r aku kat airport tunggu. Dah ar aku sampai as awal as 6 pm. Huu. Tapi bila dah handle semua urusan, lepak makan2 kat KFC (pasal Mc D x ada lagi) etc. tapi paling sakit hati bila dah 11.30 pm belom lagi panggilan masok. Jam 12 pm baru terbang meninggalkan Sarawak. Huuu.

Sampai di LCCT, 1 st thing yg aku bwat ialah pergi ke Mc DONALDS. Lapar giler2. Lagipon bas pertama yg akan pergi ke NILAI hanya ada sekitar jam 6 am cam tu r. so beli BIG MAC set besar ngan kopi sekali. Selamat bawak novel then sempat charging HP sekali kat situ. Pendek kata 5 jam di LCCT tu cukop2 menyiksakan. Aku x boleh tidor, takoot kang barang2 kena cilok, susah wei. Then refill kopi dekat 3 kali, dunhill filter 7 batang then tau apa rasanya? HUU…!! Dalam bas tidoor. Naik KOMUTER NILAI then behenti di UKM. Then naik bas free ke dalam.

So aku melangkah masok semula ke UKM 4hb Ogos lepas. Mendaftar di Rumah Tetamu. Kemudian lepas mandi2 aku teros ke Dectar nak uruskan pemimjaman jubah untok konvo kelak. Guna jalan MASJID UKM. Tengok kiri kanan entah kenapa aku rasa macam aku x pernah tinggalkan UKM. Semuanya masih sama. Tapi entah kenapa aku rasa sangat2 asing. Kiri kanan macam ada sesuatu hilang. Rasa macam cuma ada aku sorang jer. Kenangan 3 tahon sebelom ni macam hanya kenangan. Dulu bila aku jalan2 or berbasikal mana2 aku rasa macam sebahagian UKM ni tapi sekarang rasa macam aku cuma pendatang. Hanya untok kurang 10 hari.

Aksi-aksi MAHASISWA TERLAMPAU yg berjaya dirakam. wakaka


Ingatkan urusan KONVO cukop banyak tapi x. so hari ni aku keluar pergi MINES. Nak beli bekalan makanan lewat malam. Plus paling penting beli slipar CROCS versi ASADI. Wakaka. Xkan nak jalan2 guna kasoot all the time kan?. Then bila aku bagitau sorang kawan ni yg aku tgh shopng then dia soal: aku ada duit ker? Dah r x ada kerja. Then aku jawab: AKU JADI GIGOLO. Wakaka. Ttau r aku nak survive.

Plus x lupa aku msj ANGAH aku nak wish happi bestday untok NEPHEW n NIECE aku.

No comments: