Tuesday, February 16, 2010

4 Hari Yang Hilang

Masa nengok wayang cerita ‘The Wolfman’ ari tu mmg dah rasa something r (selain akibat sakit leher pasal seat 2 paling hadapan dari screen). Then habis jer cerita kami teros balik tanpa singgah makan2 cam biasa. Balik rumah teros tidor dan bila bangon keesokan hari: aku dah demam.


Aku demam 2 hari. Duh.. memang x ada apa2 aktiviti selain tidor dan makan bubor (bubor nasi yang kosong sangat2 terasa sedap masa demam).. hari ketiga walopon demamnya dah hilang tapi still batok2 dan selsema. So still aktiviti rasmi ialah tidor. Malam dah bangon then x tau apa nak bwat. ALONG tgh layan PC dalam bilik aku. ASTRO plak tengah bwat siri ulangan kali keberapa ntah. So aku ambik buku lukisan, acrylic color dan beros. Sambil makan jambu air aku fikir: apa r yang aku nak lukis. Most of the time aku akan ada masalah part ni. X tau apa yang nak dilukis. Dan most of the time tu jugak aku akan ambik masa skitar sejam tak bwat apa2 ngan beros kat tangan. Hmmm..

So hasilnya aku lukis gambar kat atas ni..

Hari ke-4 still selesema dan batok x berkurangan. Kedian ISYRAF (rumate terakher zaman U) sms tanya apa yang dia leh bwat untok hilangkan keboringan tahap dewa dia. So aku bagi dia route sekitar KL untok dia jalan kaki dan ambik gambar. Pasal kalu zaman U dulu ni r antara aktiviti yang selalu aku bwat waktu tengah2 boring dulu.


Then aku tengok diri aku sendiri.. duh.. Im doing nothing rite now… membesarkan diameter perot aku jer.. duh… lambat laun aku leh join the next biggest loser asia r kalu teros cam ni.. hmmm…

So aku ambik CROCS RM 12.00 yang bila ntah aku beli dan kedian aku teros bwat coating spray warna hitam. Then aku potong tebu satu batang dan kunyah dan kunyah dan kunyah lagi.. duh.. aku mesti bwat sesuatu.. Kalu x sebab aku demam 4 hari ni tadi x mungkin aku perasan yang masa berlalu sangat cepat pasal most of the time aku akan tido.. x sangka yang 4 hari dah berlalu just like that jer.. tengok calendar rrupanya dah 40 hari aku menanggor.. x bwat apa2 yang memberi pulangan.. duh…












PS: paranormal thing that happen lately: setiap kali aku pergi tempat2 gelap kat dalam rumah kedian terasa cam ada bayang2 hitam lalu depan2 aku. Pendek jer. then teringat yang aunt aku asyik bagitau yang dia selalu termimpi2kan arwah nenek dalam mimpi. May b pasal tu ada yang kata ‘Roh masih merayau2 kat bumi dalam tempoh 40 hari’.. hmmmm… aku x pasti either statement tu fakta atau auta…

2 comments:

pinafore purple said...

gapo la mu neh..takot hantu plak. diri sendiri pon mcm hantu..hantu tetek. eh, bukan-bukan. hantu tetek pompuan. ko hantu bontot aa. hantu jenama gay.

bahaha.

btw.

syg, u demam dah ok belom neh?
ke i nk kena turun bawah meja dan ehem-ehem kan u?
macam kita muda-muda dOluuuuu~~


cakp je...i anytyme~~~~~

AJ said...

aku rasa hantoo jaoh takotkan ko cam aku takotkan ko jaoh dari aku takotkan hantoo... hmmm... wat such a statment r.. wakaka