Friday, June 26, 2009

Luka

Setiap luka pasti akan semboh. Cuma ditentukan oleh masa. Tapi parutnya akan teros kekal sampai bila2.

Hari ni tadi aku semayang Jumaat d Jamek. After tamat semayang tengah dudok baca doa ttiba bahu dicuit seseorang. Aku toleh. Dia hulur tangan dan tersenyum. Aku tergamam. Aku balas salam dan dia pergi.

Selepas dia pergi agak jaoh baru aku tersedar dari reality dan tersenyum. Aku hampir terlupa siapa dia tapi x mungkin aku boleh lupa siapa dia (slain disebabkan oleh skandal dia ngan cousin aku). Dia antara kenalan yang cuba menghulurkan persahabatan pada aku semasa form 6 dulu dan aku reject. At least aku x reject dia ngan cara yg memalukan such aku bwat pada other kenalan tu. Realitynya both of the kenalan ialah orang yg baek2. Cuma aku saja yg moody sepanjang form 6 dulu (ya fazlee, ko betol. Aku mmg selalu moody n emo).

Bila imbas kembali graf kehidopan aku, zaman form 6 kira zaman kejatohan aku r. Accident yg berlaku at the end of form 5 bwat aku mmg dinggin r. Saat aku dijatoh n ditikam dari belakang oleh orang2 yang aku anggap as kawan, org yang aku bagi everything (x termasok body) lastly sanggop bwat najis kat belakang aku. Tambah lagi ngan isu family, ngan masyarakat yg suka judge x tentu pasal, kekasih pon bwat najis gak, plus cousin yang makin ketagih seks bwat aku makin dinggin in any relationship. Even tho event tu dah berlaku kira2 6 tahon yang lepas tapi still kesannya aku masih terasa sampai sekarang.

Mostlynya aku belajar dari pengalaman. Aku mmg r dah x sedinggin dulu tapi still aku x nak jalin any serious relationship. In certain part aku still mengelak. Kalu korang perasan ada part aku cuba mengelak mendengar cerita korang, mengelak dari berkongsi setiap perasaan gembira or sedih bersama korang, mengelak dari dekat dengan korang bila korang down bukan sebab aku membenci or x suka korang. Setiap kegembiraan korang ialah kegembiraan aku dan setiap kesedihan korang ialah kesedihan aku. Cuma jaoh dalam hati aku masih ada kanak-kanak yang pernah diluka dan rasa takotnya masih ada. Cuma aku x nak mengharap…



Harapan ialah penderitaan. Sama seperti aku mendefinisikan cinta ialah penderitaan. Mungkin aku x akan jatoh cinta tapi aku akan pastikan harapan ialah sesuatu yang akan teros hidop dalam diri aku..




Something yang hebat ttg masa ialah kita x mampu untok menghenti or membuatkannya berulang kembali. Lalu kita harus belajar dari pengalaman dan menjadikan setiap detik bernilai dan x akan dilupai.

No comments: