Thursday, August 28, 2014

Malaysians & Internet

Tadi aku terima satu personal message (PM) kat Facebook. Di atas dasar anti sosial yang aku dah amalkan ni so aku memang jarang terima PM dari sesiapa. Mostly ia adalah jemputan kahwin yang aku tak dapat pergi sebab terlalu jauh, spam sorang minah salleh yang nak berkenalan tapi berakhir dengan banyak virus menyerang komputer kau or message dari orang yang aku kenal yang aku tak dapat nak share sebab ia ialah a part of aku punya phobia. Sejujurnya aku agak takut sikit setiap kali aku tahu ada sesuatu dalam inbox PM aku tu. Hmmmm..

Tadi ada seorang kawan hantar PM kat aku. Ia adalah satu print screen dari smartphone. Memula aku tengok satu gambar yang aku pernah guna untuk satu post kat blog ni ar. Kedian aku tengok post yang dia upload. Then aku search nama page tu dan aku jumpa post tu. Ia baru je diupload 22 jam yang lepas (dari masa aku upload post ni) ada 49 like, 12 share dan 80 komen. Kalau kau kenal aku personally or pernah ikut dan baca blog aku or that post then kau akan perasan betapa lawak ar komen-komen yang diberikan tu. Dalam masa yang sama juga kau pasti akan sedih sebab betapa rakyat Malaysia sangat mudah melatah, sangat malas nak buat reseach (sedangkan terpampang dengan jelas link page aku kat gambar tu kot), mulut jahat, otak kotor plus ada anak polis sendiri yang bagi komen yang sekaligus membuktikan 'perangai' sebenar mereka sehingga 'disukai' ramai. Hmmmm..






Kat bawah ni ialah gambar print screen tu dan bawahnya pulak ialah link post yang diaorang ambik gambar tu. 






So sila pergi ke page mereka KAMI TABIK PDRM dan baca komen aku. 














Btw username Facebook aku ialah Nazir Abdullah. Hmmmm













LOL

No comments: