Saturday, October 25, 2008

Hilang Ingatan


Pernah berlaku x pada 1 situasi ttiba ada sorang makhluk tuhan yg separa seksi ttiba datang dan tegor kita tapi kita x tau sapa r plak makhluk sekor 2? Dia sempat boleh tahu nama kita, keluarga kita n tempat kita tinggal. Secret admire ker ni or salah satu trick direct seller nak jual barang?

Just imagine waktu sekolah dulu dlm kelas at least ada lebih kurang 30 org. Dlm tingkatan plak ada 4 buah kelas (30x4=120). Dalam tempoh lima tahon sekolah rendah ada kenal ngan senior dan junior (((120x4)x2)=960)+120=1080)). Sekolah menengah lagi (1080x2=2160). Campor pindah sekolah bbrapa kali (malas nak kira pasal math aku terok aa). Wei tadika lagi. Jiran2 sepanjang pindah tempat lagi. Belom masok university lagi. Kawan kakak n abang2 lagi. Itu belom lagi list sedara mara jauh2 dari sebelah mak then sebelah bapak lagi. Satu kampong jangan cakap r. Belom lagi masa dalam komuter or tgh tunggu giliran kat bank then sempat cakap2 ngan org sebelah lagi. …

Then just Imagine kalu dalam jumlah kenalan sepanjang 23 tahun hidop kat bumi ni then ttiba salah sorang dlm bilangan jutaan 2 tegor. Then terpaksa r restore balik memori2 data yg dah dbuang kat RECYCLE BIN. Itu pon masih lagi belom ingat. So tertanya2 r dlm hati “dia ni sama sekolah ker?”, “satu kampong jer?”, “kawan bekas awek ker?”, “sedara aku ker?”.. X kan nak tanya ayat cam “Aku kenal ko ker?”. Naya then kena label KURENG AJAR or paling koman LUPA KAWAN plak. Then terpaksa r guna alasan sainstifik “Aku kemalangan r 2 tahon lepas then aku HILANG INGATAN. Smua memori aku lepas dah hilang daaa..!!” Ceh fantasi akibat tlalu menonton tv.

Ntah cam mana r masa tengah shopng ari ni tadi ttiba ada sorang minah ni ttiba ramah ngan aku (muke kurang plak kalu x boleh layan). Dia sempat tahu nama aku lagi (aku x pakai tag nama r masa 2), cakap tentang kakak aku, raya nak gi rumah r, itu ini r . Tapi haram aku x kenal dia sapa? So aku layan je r. selamat aku amik TEATER SENI LAKON. So x da r dia kecik ati dier bila aku kata aku x kenal dia sikit pon.

May b pasal aku ni jenis yg popular sangat dulu kot then ramai yg kenal aku (perah santan). Selebriti r namanya. Mcm dlm movie r, kiranya aku ni watak utama r n mungkin diaorg 2 jenis pelakon yg lalu lalang x sampai 3 saat tanpa satu baris dialog pon then x ramai yg kenal.



Then just imagine kalu masa kita tgh shopng ttiba tengok sorang makhluk tuhan ni. Kenal r masa sekolah dulu so tegor r. Ttiba dia buat muka dek semacam then kata “Encik, ini cara memikat lama r. Org sekarang dah x guna lagi”.. ceh kena balik kat muka sendiri.. Just imagine kalu reaksi dier menjerit kuat2 plus sempat sembur spray lada kat mata kita. Aduuuh naya..!!



That y r rakyat Malaysia dilabel as masyarakat kurang ramah.. Wakaka…

2 comments:

Mie Amour said...

aj...aku ingat ayat ko masa belakon dulu.."Abangg.....Nak beli shampoo?" wakakakaka...siapakah prmpuan misteri tu..aku pnah kena..tp sure gile aku buat muke pelik nak mmpus smpai dia knalkan diri dia kat aku..wahahhhaaa...baiknya ko..

Aj Abdullah said...

"Abang...!!!" wakaka.. itu skrip shampoo boy r.. kui..kui..kui peminat teater 2 kot..!!