Friday, March 12, 2010

Lari dan Sembunyi 2

When he asked me that question, aku just tersenyom. Aku x tahu kenapa aku x bersuara apa2 pon. Sedangkan dalam hati aku nak saja luahkan semua perasaan yang ada pada masa tu. Mungkin sebab aku dah terbiasa terdiam jadi aku dah lupa cara nak bersuara…



Dia kata dia dah plan semuanya. Dia dah nampak apa yang dia tengah bwat dalam masa 20 tahun akan datang. So he asked me then ‘what will happens to me in the next 20 year?’ Aku hanya senyom. Hanya senyom. Soalan yang cukop pendek tapi bwat aku down since hari tu sehingga sekarang: dah lebih 2 minggu.

In the next 20 year, umor aku dah 45 tahun. Dan kalau ikot kajian, if sakit aku makin terok (macam r boleh baek pon), aku dah x hidop lagi saat tu. Aku nak saja bagitahu dia yang waktu tu aku dah merepot dalam tanah. Kalau aku masih hidop pon, aku hanya terbaring kering atas katil. Tapi aku hanya diam. Sebab aku dah lama x bersuara, pada sesiapa pon jadi aku dah x tahu macam mana nak mulakannya. And as usual, aku hanya senyom..

Boleh x kalu aku piih untok x bekerja sampai bila2? Korang kata jer aku ni pemalas or what ever, aku x kisah. Aku x nak jumpa mana2 manusia, x nak bwat kawan ngan sesiapapon. Aku benci cara mata mereka melihat aku, mulut2 ngan cerita jahat mereka. Nama2 yang mereka beri belakang aku. Dan aku x nak hidop atas simpati mereka. Walau kat mana pon aku pergi, semuanya sama jer…

You don’t know how does it feels to have nightmare everyday.
You don’t know how does it feels bila ko hulur salam dan mereka x balas balik.
Bila ko sembahyang jemaah, ttiba x ada orang pon kat kiri kanan ko.
Bila kawan yg kita cukop percaya kedian melarikan diri hanya sebab tahu penyakit ko.
Bila kawan yg satu hari leh tumboh ruam then teros persalahkan ko.

….



Ketika kau sedang bimbang jerawat yang tumboh di pipi ko then ko sedaya upaya nak sembunyikannya dan waktu tu aku hanya mampu terdudok apabila kaki dah lebam sehingga sangat sakit untok berjalan mahupon berdiri..



Boleh x kalu aku berhenti jadi diri aku? Aku dah bosan.. Aku dah letih…










I hates it when you gave me hope but then you took it back.














Aku x suka waktu aku down. Aku akan jadi lemah. Jadi sangat childish. Jadi sangat negative. Aku akan start lari dan bersembunyi. Sekali lagi..

No comments: