Tuesday, May 12, 2009

How To Loose Your Virginity In 30 Days

Pada awalnya aku x bercadang nak menulis blog ... at least sehingga KURSUS GEMS yang aku ambik skarang ni berakher. That y last post aku letak title 2 bulan setengah: sebab kursus ni akan ambik masa sepanjang tempoh tu. So aku fikir aku akan berehat dari dunia luar sepanjang aku berada kat sini.


What happen to me lately?



Pernah imagine x kalu SNOW KING (versi lain untok Snow Queen), jadi ramah a.k.a warm? Pasti r dia akan cair. So this post akan cerita ttg benda tu)



Resign je aku dari jawatan CIKGU di LOGDE tempohari, aku terus joins GEMS (Graduate Employability Management Scheme) di Rajah Court Kuching. Sebab aku join benda ni? Aku nak lari dari masalah. Yap,.. aku sedaya upaya bagitau sesapa yg ada masalah supaya jangan lari dari masalah tapi skarang benda tu dah balik pada aku. (Tapi masalah ni x ada kaitan pon dengan kerja aku yang terdahulu iaitu di LODGE. Walaupun ttiba dapat called dari LODGE bagitau yang aku d suspect mencuri duit pelajar plak. Duh.. Sakit hati r ).




Bila join GEMS jer, something happen to me. Mungkin sebab tekanan yang amat kuat bwat aku jadi sorang yang sangat berbeza. Aku sendiri perasan perbezaan tu. Aku jadi sangat2 ceria. Aku jadi sorang yang banyak cakap. Aku jadi someone yang bukan aku. Mungkin cara tu pilihan terbaik yang boleh buat aku melupakan apa yang berlaku pada aku di realiti kehidupan: mencipta dunia khayalan sendiri (pilihan seorang looser).


Tapi at the end of the day: bila aku ssorang or bila time hujong minggu dah nak sampai then aku jadi takot... Aku jadi sangat2 takot sebab aku perlu balik pada realiti sebenar.




Sejujornya aku sangat2 stress. Ada something berlaku yang aku sangat2 nak share pada semua tapi masalahnya aku x dapat nak share masalah tu. So aku terpaksa pendam semua tu untuk satu tempoh masa yang panjang hingga at the end kesannya sangat teruk berlaku pada aku. Aku x pernah menanggis seterok tu sebelum ni (even dah cukop lama aku x menanggis). Hari tu aku menanggis macam budak kecik. Air mata yang mengalir tak henti2. Pasti orang sekitar jadi sangat2 hairan lihat seorang lelaki berusia 24 menanggis cukop lama. At least skarang aku dah ada 3 sebab untok menanggis.



Masalah ini adalah masalah yang paling besar dan memberi tekanan terhebat kepada aku sepanjang aku hidop 24 tahun ni. Mungkin selama ni aku pejam sebelah mata bila ia berlaku pada orang laen tp bila ia berlaku pada aku, aku jadi tergamam. Aku x tahu nak bwat apa2. Aku x tahu peranan apa yang perlu aku bawak untuk masalah ni. Dan lebih teruk lagi, aku x boleh nak share benda ni ngan sesapa pon..










Damn..!!

4 comments:

––––•(-•Oº°‘¨ ie3za ¨‘°ºO•-)•–––– said...

hye again ;)

erm.. AJ alfonso ya kmk kenal. nya sama company ngn kmk. Blazing Sapphire hehehe...

well... its better for u to share ur problem but wif sumone u really trust la.

tp..x semua org suka citer masalah ngn org lain kan ;)

so if ktk rasa ktk x boleh nk share prob ktk ya ngn sapa2,kmk paham.. sbb kmk pn sama ada juak prob yg x boleh nk share ngn sapa2 even my best frend or family pun...

so, u take care. be strong ok ;)

Aj Abdullah said...

hye... ie3za
nak kah ada 2 org yg bernama AJ kat GEMS..

aku yg jadi MC untok futsal tournament last saturday..


btw thanks sbb sudi bagi kata2 sokongan..

unexpected accidental blogger. said...

Hey AJ!
Hi, apa khabar?
How are you now?
haiya...so sad lah.
You can share with me!

Aj Abdullah said...

im totally so depress
i wish that i could share it wif u or wif anybody...
but i cant