Tuesday, September 23, 2008

Kami

Technicallynya KAMI the movie akan keluar d pawagam pada 1 st day of raya. KAMI ni cerita ttg 5 org kawan: 3 girls n 2 boys. Mmasing punya karektoristik yg bbeza dan tersendiri. Plus mmasing ada masalah yg mereka x nak kkawan tau then try nak selesai sendiri. Apa yg bwat mereka jadi kawan? Pasal semua layan music indies. Dan cukop pasti aku x akan tulis blog khas untok movie 2. Mmg r mmula tengok drama series KAMI d 8tv boleh layan gak r tapi lama2 rasa cam org bodoh plak layan. Ideanya mmg ada ttg minat layan gig indies tp ppara pelakon yg hampages x pandai berlakon, cam x minat kat music indies pon, muka x da xpresi xspecially watak ABU tapi kkcualian untok mizz Liyana jasmey yg chome.. wakaka

Last nite pada 8 hari lagi nak tamat bulan puasa ttiba Laila msj bagitau plan bbuka puasa (sungkei dlm BM Sarawak) ssama. Dulu mmg dah ada plan nak kuar sama tp x sume free then ttiba ada plan mengejut. Tapi then aku, Laila, Faizah aka Pe’ek, Ramlah dan Ijam keluar r last2 minute. Dsbbkan rumah masing2 hujong2 dunia then tpaksa r bbukak posa dalam kereta bapak Laila bbekalkan buah2an dari rumah Ijam. Tapi then bila sampai Bandar Kuching pegi satu restaurant ni penoh plak then 2 nd restaurant baru leh makan. Kami makan kat Chicken Hartz Buffet kat Sarawak Plaza.

Aku x lah kenal sangat mereka sbelom ni. Laila kenal since dari form 1 lagi then dier pindah sekolah masa form 4 tapi jumpa balik masa form 6. Ijam, Ramlah dan Peek plak kenal masa form 6. Itupon cuma Ijam jer yg satu kelas. Tapi entah apsal kami leh rapat lebih dari sbelom masa di UKM. May b pasal ada plan bbrapa event ssama.

Bila fikir2 balik aku punya khidupan cam graf yg punya naik turun. Biasa r pasal manusia akan blajar dr pngalaman silam. Hanya org buduh piang jer yg x amik apa2 as pngajaran dari pngalaman. At the end of form 5 aku still ingat ada satu accident yg bwat aku sangat2 x percaya pada apa2 relationship. Semua cam shit. Cam siyal. Akibatnya masa form 6 aku cukop2 anti social. Cukop2 down. Akibatnyer aku x dapat apa2 pon selama 2 tahon 2. 2 tahon yg berlalu dgn sia2 pasal aku cuma tau menghukum dan membenci. Tapi then bila aku kerja then sambong belajar aku start belajar dan belajar ttg khidupan.

Kesimpulan yg aku blajar: masa untok menghukom org atas kelemahan diri sendiri dah berlalu. Setiap org ada kelemahan tapi bukan tugas kita untok menghukum mereka atas kelemahan mereka. Entah apsal aku start belajar untok menerima kelemahan diri sendiri dengan terbuka. Mungkin agak terlewat tapi better late than never isnt it? Lagipon hidop aku masih panjang dan perjalanan aku masih jauh selagi tuhan izinkan.


Since then aku melihat dunia sbagai satu tempat yg sangat luas dan penoh dengan kegembiraan.






so perlu ke aku layan KAMI the Movie 1 st day raya nanti? No way kecuali ada yg baek hati nak sponser Mc D sambil tiket wayang.. Saya tahu anda ada d luar sana. wakaka

No comments: