Friday, March 20, 2020

Aku & Covid 19

Yap, dah masuk bulan 3 untuk tahun 2020 aku baru je update blog yang dah tenggelam bersama titanic ni. Thanks to tempoh pengehad pergerakkan dan pada hari ke 3 aku dah tak tahu nak buat apa lagi so aku try untuk kembali updating post kat blog. So here are the story:

Covid 19 dah sekitar lebih 3 bulan menyerang dunia. Rasanya sekarang 20 000 manusia seluruh dunia dah positively infected with this Corina thing. Untuk tempoh 3 bulan yang lepas aku ada kena 2 kali panic attack. First masa area manager aku bagitahu yang company tempat aku kerja ni boleh bertahan dalam 3-4 bulan lagi. Dia bagitahu that news sekitar hampir 2 bulan yang lepas. Aku kerja dalam bidang penyimpanan stok barang dan barang kami straight dari China. Alaa.. kedai barang murah-murah dari China tu (tapi tak nak bagitahu nama company).

So dalam warehouse sekarang memang 50% kosong. Container China kena block so tak ada in-stock. Yang ada cuma barang keluar je untuk hantar ke outlet.

Jadi waktu tu aku rasa takut, sedih, marah .... keliru. Aku tak tahu apa yang aku rasa. Untuk tempoh 1 minggu tu jugak ar aku memang hilang. Aku setiap hari turun dan buat kerja tapi otak aku tak ada di situ. Memang hilang ar.

Bagi aku kerja ni kerja yang paling stress free ar. Walaupun ia adalah kerja dengan gaji yang paling kecil aku pernah dapat since tamat belajar dulu dengan boss kedekut dan suka potong gaji sesukahati mak bapak dia jer or aku beberapa kali plan nak langgar beberapa orang pekerja under aku guna kereta or jumpa bomoh dan nak hantar santau kat diaorang semua but still ia adalah kerja yang paling kurang stress berbanding kerja-kerja lain yang aku pernah buat sebelum ni. 

Tapi as time goes by aku dah boleh accept that situation.



 2nd panic attack berlaku semasa aku nak sembahyang Jumaat tak lama kecoh kes geng tabligh masjid Petaling tu berlaku. Mata aku memang meliar tengok orang dalam masjid bersalam, berjenaka macam tak ada apa-apa berlaku. Then masa khutbah, Imam ulang benda yang sama menggesa agar mereka yang pergi tabligh tu segera pergi hospital dan khutbah tu cukup pendek dan tamat macam tu je. Aku jadi resah gelisah, dada berdebar kencang, tanggan menggeletar dan aku hampir menanggis. That kind of panic memang tak dapat digambarkan ar.



So sekarang tempoh kuarantin.





Aku boring. Bilik aku dah kemas, seluar aku dah alter, projek alter tshirt aku dah habiskan, beberapa movie aku dah layan, kantung air mani aku dah kekeringan (damn), dan ini baru hari ke tiga. Aku tak tahu apa yang aku boleh or bakal buat untuk hari-hari yang mendatang ni..






Kehadapan rakyat Malaysia, kerajaan suruh kuarantin then tolong ikut ar. Kalau kau tak kisah nak mati at least fikir orang lain yang ada keluarga yang mereka sayang yang mereka tak nak orang tu merana. Or paling tak simpati pada orang-orang macam aku yang jenis gelisah duduk rumah tanpa buat apa-apa ni. Hmmm

No comments: