Monday, July 17, 2017

Life. Unfair & Lovely

Aku baru dapat tahu dari social media yang sorang kawan ni ada ketumbuhan dalam otak dan akan dibedah dalam masa terdekat. Terkejut wey. Aku kenal dia sebagai seorang yang cukup happy go lucky tahap ceria non-stop. Dia seorang yang good looking guy yang dah punya isteri dan anak (kalau tak silap) ada masa depan and suddenly SHIT happen. Teringat sebulan dua lepas dapat tahu sorang kenalan (unfortunately aku tak dapat nak classify dia as kawan) tiba-tiba meninggal. Dia seorang yang bijak, punya kerjaya yang cerah dan tuhan cabut nyawa pada usia 31 tahun. Hmmm..


Kalau kau jumpa budak upload status kata life unfair hanya sebab putus cinta siap letak seribu satu hashtag then dia such an attention seeker. Kalau kau dengar luahan manusia umur 20-an kata life unfair then ketahuilah yang dia baru belajar nak kenal dunia. Tapi kalau kau jumpa makhluk umur 30 tahun dan ke atas membebel kata hidup ni tak adil then dia sememangnya layak untuk menerima satu das selipar jepun kat pipi.


Saudara-saudari yang dihormati sekalian,
Hidup ni sebenarnya cukup adil namun dengan caranya yang tersendiri.




Aku ada sorang kawan ni dia educated, kerja bagus, selalu upload gambar aktiviti dia yang mengembirakan kat social media TAPI kepala dia semakin membotak. Or sorang kawan aku ni yang muka kacak tahap tak ada sorang pun yang tak pernah tak suka dia TAPI dia ada penyakit asthma yang teruk (selain kecacatan fizikal yang hanya orang tertentu je tahu). Or ada orang yang kaya tahap tujuh keturunan makan pun tak habis, dapat pangkat Dato TAPI tak dapat nak ada anak. Or isteri pemimpin politik yang dia boleh pergi shopping kat seantero dunia dengan makan duit rakyat TAPI dia gemuk dan pendek. Ataupun bukti paling jelas ialah pada Fatah Amin yang perempuan buta mana ntah kata dia kacak, menang anugerah popular itu ini TAPI bila masuk part berlakon, dia KAYU..!!









Adilkan?

1 comment:

Dewi Aja said...

Hello! Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Apakah Anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.
Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)