Saturday, April 18, 2009

DEAR STUDENTS

(wakrah untuk pelajar 1B, 2B dan 2C Sekolah Menengah Lodge)

Ketika kamu sedang membaca post kali ini, saya bukan lagi guru kamu. Saya sekadar seorang lelaki biasa yang bernama AJ. Pada Jumaat lepas maka tamatlah episod saya sebagai guru Bahasa Melayu di Sekolah Menengah Lodge. Hanya mengajar untuk 14 hari (tidak termasuk 7 hari cuti dan 5 hari peperiksaan). Even 14 hari tu pun tak termasuk masa library, 1 minggu ni yang langsung tak mengajar dan hari-hari tertentu yang saya … ar sendiri saja ar yang tahu. Damn…

Cukup pasti saya akan merindu anda semua.

Saya akan merindui ahli kelas 2B such as GLADYS (yang selalu share cerita dan gossip-gosip), SIANG HUI (yang selalu cakap ‘don’t go..!!’ banyak kali), AGATHA, CAI YIN, SOPHIA & REGINE (group of ladies yang selalu pengumpat tentang saya dan tak akan faham setiap soalan saya), JORDAN (yang sentiasa ada jawapan setiap kali saya tanya soalan), JOAN (yang selalu senyum semacam setiap kali tengok saya), LANCE, DARYL & ERIC (group yang sentiasa blur setiap kali saya tanya dia soalan and then akan tanya jawapan pada JOAN), ALEX (haiya…!!), EDWIN (yang sangat pendek dan asyik kecilkan mata setiap kali tengok jauh), SHIRLEY (yang punya tulisan tangan yang cukup kemas tapi susah nak baca), ISAIAH & CHUN HOW (yang sangat banyak cakap kalau duduk sama-sama), EVERARD (yang sentiasa kata itu bukan nama dia), AARON (yang sentiasa suruh kelas diam), OLIVER (membiawak? Ha ha ha), LIZ-NATASKA (yang akan sentiasa cuba untuk menjawab setiap soalan yang saya bagi. Thanks), KHANG LENG, MAVIS, HUI CHOO, BENJAMIN, MALCOM (group yang saya tak tahu mereka sedang bergosip tentang apa atau siapa), ERICA (yang sentiasa senyum dan ketawa setiap masa), NATHAN (mangsa buli SHAWN), WELTON (yang sangat hyper dan sangat bising), ANDREA (yang akan marah setiap kali kelas bising dan tak terkawal), dan yang paling jauh sekali iaitu SHAWN (yang sentiasa melambai-lambai and selalu hantar sms).

Dan 2C plak such as WILLIAM (yang selalu mocking apa yang saya buat tapi sangat rajin baca buku), MELLISA (yang suka baca novel Bahasa Melayu), Matthew (yang sangat susah untuk cakap Bahasa Melayu), KATHY (yang sangat blur setiap kali saya tanya soalan), RAY(yang saya tak tahu apa yang kamu buat di belakang), DARREN (yang sangat suka buat lawak), JUSTIN (yang sangat suka share cerita dia), RYAN (selamat belajar Bahasa Indonesia semasa di Australia kelak ok), JOHNY (haiya…!!), JASMINE YEO (yang sentiasa ada idea nak cakap), ARIEL (asyik tersenyum saja dalam kelas), CHLOE (girl yang punya muka sangat serius), TIMOTHY & YI JING (sangat banyak cakap sampai tak dengar setiap soalan yang saya tanya), TERRANCE (yang kecil tapi sangat banyak cakap), SEBASTIAN & BRYAN (jenis yang muka blur setiap kali saya tanya soalan), SANDY (mesti akan teringat watak dalam SPONGEBOB), BOON XIAN (sangat senyap dalam kelas tapi sangat aktif semasa main ping pong), JASMIN CHAN (sangat senyap dan akan kata tak tahu pada setiap soalan yang saya tanya), SHARLYNN (ketua kelas yang sentiasa sibuk), SEAN (sangat-sangat tak faham apa yang saya kata), VANESSA (sangat jauh di belakang sehingga saya tak tahu sama ada awak faham apa yang saya buat di hadapan kelas), CASSANDRA (sangat blur dan tak nak berusaha jawab soalan yang saya tanya), MAX ( blur 24 jam), JASON (sentiasa ada jawapan yang betul setiap kali saya tanya), CHERILYN (thanks untuk RM10 yang berbentuk LOVE dulu) dan lastly TIK SHEN (yang sangat bekerjasama dengan hantar setiap kerja yang saya beri).

1B plak cam MELLISA & EVELYN (yang sentiasa buat kerja lain setiap kali dalam kelas), BRYAN (yang sangat rajin buat latihan yang diberikan), RUDY (yang sangat suka menyanyi dan berkipas dalam kelas), ENSON (sangat-sangat blur), ALVIN (yang sangat suka tali pinggang aku), ALINA (yang sangat suka mempersoalkan setiap arahan aku), TIFFANY (yang banyak sangat tanya soalan tentang aku), JANE (yang sangat sopan santun dan berbudi bahasa), WEN XIN (sangat jauh di belakang tapi sentiasa tersenyum), JANICE, CLARENCE, DARREN & MATTHEW (group yang selalu pukul memukul antara satu sama lain), SHARON (yang sangat rajin baca buku lain dalam kelas aku), ARNOLD, JEROME & JACKSON(sangat banyak cakap), AARON (sangat kecil tapi sangat bising), SIAW JIA & JOANNA (sangat rajin buat latihan yang diberi), KATHERINE (muka sangat susah nak senyum), BRENDA (sangat pendiam dalam kelas), JANET (sentiasa ada perkara yang nak dilakukan), HANNAH (pun sangat pendiam dalam kelas), BRANDON (sentiasa tak pernah focus sepanjang dalam kelas), NADIA (punya suara yang sangat kasar), KENNETH (mangsa buli ROY), ROY (punya suara yang sangat kuat dalam kelas) dan paling belakang ialah VICTORIA & TRINA (yang selalu melukis muka saya).



Nasihat untuk semua, pastikan anda belajar bersungguh-sungguh dalam subjek Bahasa Melayu di bawah penyeliaan guru baru kelak..

Selamat tinggal pelajar-pelajar sekalian…


Saya sayang kamu semua..


16 comments:

Cai-Yin said...

AGATHA, CAI YIN, SOPHIA & REGINE (group of ladies yang selalu pengumpat tentang saya dan tak akan faham setiap soalan saya)

What does that mean?
okk. EX cikgu AJ
that's your decision
we respect you
bye. remember you always =]]

Anonymous said...

Bye Cikgu! All the best in the future and thank you for putting up with us and tolerating us. On behalf of 2C, We Love you!!!!

SHARLYNN (ketua kelas yang sentiasa sibuk).

Jarri said...

dah abih mengajar? abih tu wat apa?

unexpected accidental blogger. said...

Budak Yang Sentiasa Jerit "Senyap!"

Hey cikgu..
Kerja kamu telah

unexpected accidental blogger. said...

Oops...

continue dari komens ..

Hey Cikgu,
You're Awesome!
Thanks for everything.

Hopefully you'll find a better job somewhere else.
All the best..

2B said...

T_T..ur still young and pandai sure got wayy better job sumwhere teaching in lodge..err..nt da best job >< good luck sure u 1 day fking rich..make sure don rich by being goverment owhh..!! *OUCH*

Andrea said...

ANDREA (yang akan marah setiap kali kelas bising dan tak terkawal)

LOL.
hahah
cikgu, funny la u hahaha
awws, dont leave =(
but ur leaving anwyays. so good luck in whatever you do :)

Nizam Zahri said...

terharu 2

agaTha said...

o.........
teacher miss u!!!!
bye~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
all de best to eu!!!!

agaTha said...

o.........
teacher miss u!!!!
bye~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
all de best to eu!!!!

Mie Amour said...

guru Bahasa Melayu..wah AJ..kita sekapal lah..but i think tats your students is far more better than mine..siap komen2 kat blog ko lagi..ai..terharunya...

aku rs ble bayangkan ko mngajar dgn gelak2..musti comel..wahahhaa!!

yr student said...

aiya teacher.... we din even talk about u...

cherilyn said...

cikgu AJ (yang selalu berbalas dengan kata, "OKAY....o.O")

hahahahaahha. all the best MR. AJ. =)

Pri 6 said...

OOO, you remember each of ur students, so well...iri hati...NOT!

vic said...

dan paling belakang ialah VICTORIA & TRINA (yang selalu melukis muka saya).

realy meh? :O

gonna miss you, cikgu

:'(

Aj Abdullah said...

thanks 1B, 2B & 2C...

thanks Jari,Nizam,Mie

thanks Pri 6