RAMADHAN ialah bulan yang paling aku nanti2kan dalam tempoh setahun. Betapa kedatangan RAMADHAN dah start terasa 2 bulan sebelum RAMADHAN lagi bwat aku try nak puasa sunat sepanjang REJAB & SYA'BAN. Sekarang it just around the corner. Sebab RAMADHAN ialah bulan mulia umat ISLAM yang dijanjikan oleh ALLAH SWT ngan banyak PAHALA yang melimpah ruah. So sangat rugi bagi orang yang x merebut peluang ni dan sangat terkutuk bagi orang yang rasa RAMADHAN ialah bulan yang membebankan. Hmmmm..
It seems everything seperti dah dirancang.Tuhan meletakkan aku pada 1 perancangan yang aku sendiri x tahu endingnya. Cukup pasti aku berjalan pada laluan yang dah ditentukan olehNya. Banyak events2 tersirat yang seterusnya membawa aku lebih dekat kepadaNya. Mungkin Dia telah memberikan aku Nur Hidayah disebalik segala2nya. Mahukan aku duduk lebih erat di sisiNya. Mahu aku sedar bahawa Dia sentiasa dekat pada aku. Malah ngan hidup as penanggur sekarang ni aku boleh fokus lebih kepada Dia.
Dan berikut ialah plan and janji2 aku pada diri untuk memastikan bahawa RAMADHAN kali ni x kan berakher ngan kegagalan sebaliknya akan jadi permulaan RAMADHAN yang paling berjaya dalam hidup aku. InsyaALLAH..
1. No more outing, happy hour, movie-nite, lepak2, quality time at Mc-D or what ever nama seangkatan sekalipun yang digunakan untuk keluar malam lagi. Yap, I did promised to some fellow friends akan berbukak puasa sesama but lepas makan sikit semayang MAGHRIB dulu baru sambong makan. Hmmmm...
2. No more smoking, blue-ing or what ever gejala kurang sihat yang berakhir ngan -ing. Ya..ya..ya... including masturbating, dildo-ing, fucking, licking, cumming, deep throat-ing in car, public toilet or bla bla blaa..
.
.
3. Each nite after MAGHRIB then baca YAASIN sehingga ISYAK guna masa untok tamatkan pembacaan AL-QURAN sepanjang RAMADHAN ni.
4. Semayang 5 waktu jangan perlambat2kan. Banyakkan solat sunat gak.
5. Meninggalkan larangan or perkara yang boleh membawa kepada kurangnya pahala puasa dan mengamalkan perkara sunat yang boleh menambahkan pahala puasa.
Tak nak r janji banyak2 tapi last2 x menjadi. So korang itu ini tolong bagi bantuan ek..!! Aku sangat2 wishing RAMADHAN ni akan jadi sangat2 berjaya. Wassalamu
p/s: Based on pengalaman RAMADHAN silam, biasanya sepanjang bulan ni aku akan cepat MOODY n tahap KESABARAN aku sangat tipis then jangan carik pasal ngan aku r. Antara perkara yang paling bwat aku sakit hati ialah bila korang maen lagu RAYA pasal it seems korang sangat2 x sabar RAMADHAN ni nak berakher. Sedangkan aku wishing sesanggat agar RAMADHAN ni akan kekal sepanjang tahun. Hmmm



Then on 11 ogos sesi pagi. Aku konvo. Akhirnya 3 tahon belajar dah berlalu. Kami sampai agak awal. Dan kepala aku cukop pening dan mood nak konvo pon kurang. Entah kenapa stiap kali aku terfikir konvo aku akan ingat DAOS. Dia pernah bwat lawak ttg janji kami bertiga akan masok DECTAR lambat, dudok tempat paling belakang dan buat bising sama as tiap kali masa kuliah. Tapi dia berhenti pada tahun kedua. Dan masa konvo ni aku terpisah jaoh dari DIDI. Kami jumpa pon cukop jarang hari tu. Dia terlalu gembira. Dan aku terlalu moody.
Then puasa datang . Gambar ni d ambik dalam kereta bapak Laila. Plan keluar ni memang mengejot. Semuanya terburu2. Laila ambik aku then pergi ambik Peek, Ramlah dan Ijam yang nun sangat jaoh. Akibatnya kami berbukak dalam kereta ngan minom air kosong dan buah2an potong. Pergi kedai makan satu2 penoh. Last2 makan kat CHICKEN HARTZ kat Satok.