Monday, October 9, 2017

Dia Yang Bernama ...

Mimpi ialah satu misteri. Ada yang kata ia akan mengulang semula setiap apa yang kita lihat dan dengar sepanjang hari kita terjaga sehari sebelum tu dan ada juga yang kata ia akan mengulang semula memori kita secara random dalam ertikata orang yang kita tak perasan kewujudannya dan hanya pernah nampak sekali je masa bersilang jalan kat pasar malam 10 tahun lepas berpotensi jadi watak utama mimpi kau malam tadi. Hmmm..  

Ada yang kata once kita terjaga, kita akan lupa 50% apa yang kita mimpikan dan beberapa ketika lepas tu, kita akan lupa terus semuanya. Aku dan mimpi? Ada masanya aku boleh ingat dengan cukup detail tentang apa yang berlaku. Yap, ada masanya bermakna bukan sepanjang masa. 

Malam tadi aku termimpi sesuatu yang aku akan ingat. Aku tak pasti siapa perempuan tu tapi namanya aku tak akan lupa. Ia disebut banyak kali dalam mimpi tu sedangkan in reality aku hanya sempat jumpa dia 3 kali je. Pertama kali masa kat perhentian bas Kajang kemudian kat Jalan TAR dan akhir sekali dalam UKM. Dia seorang perempuan bertubuh kecil yang bertudung labuh. Dan dia buat aku 'anggau' untuk satu tempoh. Jarang yang mampu buat aku melayang seperti dia. 





Dan akibat nama tu, aku terlepas Subuh. Hmmm..

No comments: