Friday, May 27, 2016

Hospital & Hantu

Hospital ialah antara tempat-tempat dalam checklist tertinggi yang cukup terkenal dengan kes paranormalnya. Sebab kat situ banyak berlaku pendarahan sama ada melalui kelahiran, kemalangan, pembedahan or paling koman kematian. Lokasi paling femes pula ialah rumah mayat. Even bak kata orang may be setiap baju or katil kat hospital tu mungkin pernah dipakai oleh orang yang dah mati. So tak hairanlah kalau kita biasa dengar kes-kes orang dengar or jumpa budak kecil main sorang diri seawal jam 2-3 pagi, bunyi orang mandi kat toilet lewat malam tapi bila check kosong or jumpa minah tipikal berbaju putih dengan rambut panjang lurus mengurai dalam lift bla-bla-bla.


Bapak aku masuk emergency Jumaat lepas dan esoknya sehingga lima hari lepas tu ditahan diwad disebabkan kurang garam dan gula dalam darah. Benda pertama yang bermain dalam kepala hotak aku masa tu ialah: Aku nak tidur malam kat hospital. Mungkin atas faktor ubat buat aku jadi hypomanic or it is naturally aku tapi sejujurnya aku memang teruja gila bila dapat peluang keemasan tu. Feelnya macam kau diberi peluang oleh Doraemon untuk masuk dan hidup dalam mana-mana filem yang kau suka dan kau pilih Ju-On. Oh wait, no one survived dalam filem tu. Hmmm.. 

Realitinya kalau kau kenal aku then kau tahu yang aku ialah seorang penakut. Kalau aku layan filem ganas or seram yang aku download then it either aku selalu pause sehingga aku dapatkan balik keberanian aku, aku skip certain part or aku berhenti dan terus tak tengok cerita tu lagi. Tapi ada masanya aku buat sesuatu tanpa aku sedar yang aku sebenarnya takut benda tu. Teringat zamanbelajar UKM dulu, kalau mata tak dapat nak tidur then pagi-pagi jalan sorang diri pergi masuk fakulti itu ini, jalan sana sini sehingga kalau jumpa guard meronda naik motorsikal then bila dia toleh aku then dia akan terus pecut laju. It either dia fikir aku hantu or dia nampak aku bersama hantu. Hmmmm...



Sewaktu kat emergency, malamnya kakak dan abang aku jaga, malam kedua kakak aku jaga dan malam ketiga pula giliran aku. Damn, aku gila teruja. Tengah malam tu bila bapak aku dah lena then aku turun tangga dari tingkat 8, jalan kat bahagian luar bawah, duduk beberapa tempat untuk seketika, naik lift dan balik semula ke katil bapak aku. Pukul 4 macam tu aku turun sekali lagi. Kau nak tahu apa berlaku? OMFG ia sangat membosankan. Hampir setiap tempat ada je orang. Tak ada peluang untuk aku feel seram sejuk. Hospital Umum Sarawak dah terlampau padat ar. 

Malam esoknya pula bapak aku demam panas seabb infeksi kuman so aku memang tak dapat pergi mana-mana. Malam seterusnya pula aku terlebih nyenyak. Esoknya bapak aku discharged.











Kesimpulannya: aku sentiasa kurang bernasib baik dalam hampir setiap perkara termauk part paranormal. Hmmmm

No comments: