Showing posts with label Fiona. Show all posts
Showing posts with label Fiona. Show all posts

Sunday, September 8, 2013

Typical Marry-D Scene

Kalau korang kaki filem then korang pasti tahu scene-scene tipikal macam kalau dalam cerita horror part dalam bilik mandi bila mamat or minah ni tengah cuci muka depan sink yang ada cermin muka then bila dia angkat kepala tetiba ada sorang makhluk bertopeng or hantu muncul kat belakang. Or sorang awek tengah duduk sorang-sorang kat rumah then dia dengar ada bunyi pelik kat basement so dia dengan berani nak turun sana sorang diri sehingga buat mulut kau sumpah seranah kata 'Kau tak pernah tengok tipikal cerita seram omputeh ke sebab kau akan mati bawah sana' Wait.., aku tiru ayat Zoey Deshanel on pilot episeode New Girl ar. Hmmm


Last 2 week aku dapat invitation tru SMS dari sorang kawan jemput aku gi wedding reception dia. Kami rapat sebab kami pernah kerja sama ar. Even kami cukup cepat rapat. First day aku lapor diri, x sampai 5 minit orang fikir kami dah kenal dari usia 5 tahun lagi. Chemistry antara kami cukup hebat. Aku selalu katakan yang faktor zodiak as alasan sebab aku Capricorn dan dia Virgo. Tapi realitinya sebab sebenar kami rapat ialah sebab dia perempuan yang tak macam perempuan. Perangai tak ada ciri-ciri kelembutan, jalan macam lelaki, muka gi kerja tak tacap apa-apa make up, mulut main lepas cakap bla bla bla. Btw nama dia Fiona. 

Disebabkan o perangai dia macam jantain so sepanjang masa aku label dia depan-depan as lelaki yang menyamar jadi perempuan. Dia pulak kata aku sebaliknya. Dia kata aku ialah perempuan yang menyamar jadi lelaki. So dia selalu sangat kata kat aku yang dia sanggup beli baju perempuan mahal-mahal ngan make up branded suruh aku pakai. Duh, janggut ngan misai aku ni apa? Dia fikir aku lekat pakai gam apa..? Walaupun aku kerja sama dia sekitar 3 bulan je tapi lepas aku berhenti kami masih lepak sama-sama lagi.



Bila dia kata dia nak kawen so aku x terkejut ar sebab dia dah lama couple ngan balak dia tu. Cuma yang selalu bermain di otak aku ialah.., Fiona..? Seriusly..? Tak ada perempuan yang betul-betul perempuan lagi ke kat dunia ni? Wakaka.



Mula-mula aku fikir yang aku akan duduk semeja ngan kawan-kawan kerja lama tapi tak. Dia tahu yang I got issues ngan tempat kerja lama so dia letak aku kat meja lain. Disebabkan aku tak ada pasangan so aku diletakkan kat meja lain ar. It not such a big deal ar. Sebab kawan dah jemput aku gi wedding dia so aku garenti pergi ar punya walaupun sorang-sorang. Sebab aku sangat teruja bila kawan kawen. 








So disitulah bermulanya scene tipikal tu. Korang mesti pernah tengok dalam filem bila ada sorang gi terpaksa gi sorang-sorang pada majlis kawen dan diletakkan kat meja yang lokasi tak strategik dan dia tak kenal sorang pun dan dia jumpa someone special. Even beberapa jam before turun rumah aku dah meletakkan perasaan macam tu. Wakaka.







Kalau ikut SMS, event start jam 6.30 pm. Aku Maghrib kat Petronas kat dengan hotel dan sampai sekitar 7.15 pm. Aku syak aku dah lambat so aku berebut naik hall tu. Lepas register aku gi meja nombor 9. Aku harap sangat yang meja tu kat belakang dan tersembunyi so aku tak nampak looser sangat gi majlis kawen sesorang TAPI... rerupanya itu ialah meja paling depan dan memang bersebelah ngan live band aka berdepan pulak speaker besar. Memang pekak telinga ar.

Tapi bila aku datang tu memang macam scene filem ar. Sebab dari jauh aku tengok meja tu cuma ada sorang girl duduk sorang dan entah kenapa feel aku berjalan macam slow motion ar sambil dalam hati aku main lagi Gila Monstraz: Let's Get Mary'd. So bila duduk terus aku start cakap-cakap ayat melankolik, buat-buat malu sikit ngan suara macho-macho tapi tak sampai 10 minit meja tu dah start penuh dan bising dengan suara-suara mereka dan buat aku rasa sangat awkward sepanjang event. 











Majlis tu berjalan dengan lancar dan meriah. Walaupun lokasi meja tu agak tak strategik dan aku tak mix well ngan ahli semeja tu but perkara yang buat aku terharu ialah bila aku dapat tahu yang meja tu rerupanya menempatkan kawan-kawan special dia. Thanks Fiona dan semoga berbahagia bersama suami plus jadi perempuan sebenar plezz.. !! Wakaka

Tuesday, August 31, 2010

Gay Best Friend

Last few day aku gi kuar r ngan few kkawan ni. Then dalam kereta masa tu ada 2 girls r. So sorang ni asyik bercerita tentang kisah percintaan dia yang x menjadi ngan workmate. After that dia bwat kesimpulan kecil bahawa dia sangat sukar nak bercakap ngan other lelaki. Diam seketika. Then dia sambung ngan simple word "Dont worry, Aj. Aku tetap anggap ko as lelaki r..!!"


I dont know either dia just bergurau or in other hand dia sangat2 maksudkannya. It seems it make me dah jadi cam her GAY BEST FRIEND (GBF) jer. Btw what is GBF ni? Kalu dulu diamond r women best friend tapi sejak dunia almost nak kiamat ni, gay dah ambil alih tugas diamond jadi kawan karib wanita moden era ini. 

Pasal tadi baru jer keluar berbuka puasa ngan kkawan guy (that r gay) and few girl. That how GBF works. Mereka leh kongsi and cakap issue2 tertentu cam x da apa2 penghalang pun. Issue yang bwat aku asyik mengelamun dan kata "Haaa?" Ya ya ya..

Pasal selama ni aku layan semua orang sama bwat aku terfikir : hey ladies, korang gelak ketawa and share korang punya stories kat aku hanya sebab korang anggap aku as korang punya GBF jer ker?  

DIDI, answer me why ko x nak aku ada couple dulu and ko asyik sebarkan pada kkawan ngan cerita tipu yang aku ni GAY? Supaya ko leh simpan aku as your GBF jer ker then aku akan jadi tempat ko menanggis n share all your stories?

Or FIONA, kenapa ko cukup suka kata ko layan aku cam ompuan then ko nak aku make-up and pakai baju wanita? Supaya ko leh keep me as your GBF so that ko nak aku gelak ketawa and bergossip 24/7 ngan ko je ker?


Cam tu ker pandangan semua perempuan pada aku? X terdetik dalam fikiran ko yang aku ni lelaki cam lelaki2 laen yang boleh korang bwat as balak ko tu? Haaa?


...

And guys, apa pulak pandangan korang pada aku?

Bila just berdua then ko share all your secret with me. Waktu malam kita kuar lepak2 and share all your jiwang2 but next morning ko leh bwat cam what ever happens last night hanya imaginasi yang bermain hanya dalam otak aku jer. Ko x berani pon nak tegur aku. Sebab apa? Sebab ko malu berkawan ngan seorang kawan lelaki yang fizikallynya x gagah dan semua orang kata dia GAY? Dan bila berdua then ko kembali ke situasi lama. Ko fikir aku ni sapa haaa? Lelaki simpanan ko? 

Bwat aku terfikir may be that why some guy friend ni sangat cuak kuar seribu satu alasan bila aku yg ajak kuar tengok wayang, kuar makan etc tapi kalu kawan yg laen ajak kuar mau plak. Reasonnya sebab korang x nak malu orang kata "Hei, aku x tau r pulak yang mamat tu ada couple GAY..!!" Rite? 

What The Fuck r wei.. Aku nak tanya ikhlas ni: pernah ker aku meraba2 punggong ko or ajak ko having a seks with me before? Or ko tanya r kkawan laen. X pernah. Kalu pernah then beritahu r aku sapa mamat tu.


Sebab Im not a GAY..


Aku sekadar seorang lelaki yang x punya fizikal kuat, x gagah perkasa tapi still aku x hipokrit. Aku x pernah try nak jadi orang laen. Sebab aku berkawan dengan ko cukup ikhlas. Aku x tengok pun fizikal ko dan aku terima setiap keburukan dan kelemahan ko tanpa peduli kata2 orang laen terhadap ko.









Dan kamu: either you're a ladies or a men: kalau ko melihat aku sebegitu, ko akan rugi.. 

Friday, June 25, 2010

Peluang KEDUA

Do you guys believe in peluang kedua? Kalu aku pasti akan kata tak tapi realitinya jauh dalam2 hati aku akan kata ‘Yap, semua orang layak untuk diberikan peluang kedua kerana setiap manusia berpotensi untok berubah.. kan..?’

Post kali ni (dan yang terdahulu) diposkan di office (disebabkan computer rumah aku tengah meragam) dan yang ini mungkin yang terakher. (Kalu aku x update post untok tempoh yang panjang then maksudnya computer aku still bwat hal lagi) Dan aku katakan terakher kerana aku baru jer menghantar resignation letter ke BOSS aku semalam. So aku hanya menghitung hari dan menyiapkan tugasan2 terakher before kembali ke tampuk asal: TANAM ANGGUR. Hmmm…



Post kali ni aku anggarkan akan jadi satu post yang panjang dan mendatar. Sebab post kali ni aku kuarkan untok share with you guys (if you guys attend to read laa) about why kita perlu bwat apa moto PENGAKAP MALAYSIA bagitau iaitu ‘BUAT SEHABIS BAIK’ supaya kita x perlu do it again dalam peluang kedua yang x garenti ada nanti.



It did post out the reason aku join PEMERKASAAN di JKM ni dulu kat previous post tapi not too detail r. Reality sebenarnya ialah sebab aku nak jadikan ia sebagai peluang kedua untok aku perbetolkan sesuatu.



1.


There r something about me kira cam kelemahan yang leh korang guna untok pergunakan aku (ceewah leh plak upload bagitau 1 dunia. Apakah..?). Bwat baek2 ngan aku (by be my friend) then kuarkan ayat power2 so kedian ask for anything (bukan ‘segala-galanya’ r) then aku akan cuba laksanakan or kalu x aku akan terus dibelenggu ngan permintaan tu atas dasar persahatan.



So Im joining this kerja sebab seorang kawan. Kawan yang sama yang membuatkan aku berpindah dari rumah yang cukup selesa ke sebuah rumah yang lantainya senget. Sebab he asked me untuk temankan dia. Aku ingat lagi masa tu. Betapa aku akan rasa SUCKS kalu aku biarkan dia berseorangan kat situ. Then aku temankan dia sehingga satu ketika aku rasa ‘Hey, he will be fine without me’ so kedian aku kuar.



Dan kemudian he asked me again (beberapa kali) untok join PEMERKASAAN ni tapi aku reject dan reject lagi. Sehingga almost 2 month after tamat kat PUSAKA ngan cerita2 dari kawan2 yang he not as the same person before. Duh… Im feel totally SUCKS. So aku apply join PEMERKASAAN di JKM semata2 kerana dia. Tapi as time goes by aku sedar yang he become more better without me.. aku rasa lega.



So.. kamu: KOLAND ANAK SEKIP. Aku tau ko akan baca blog aku, then Im sorry sebab aku x bersama2 ko dari saat2 awal lagi. As what you always said ngan poyonya ‘Susah senang kita hadapi bersama’. Im sorry cause Im not.




Tempoh 2 bulan di JKM jugak adalah 1 episode pendek yang penoh ngan peristiwa penting yang besar2 gak. It seem kalu aku tinggalkan tempoh 2 bulan ni then gantikan ngan event laen then aku akan kehilangan banyak perkara penting. So seolah2nya Maha Suci Tuhan dah meletakkan aku di sini seperti Dia mahu aku mesti melaluinya. So I will share tentang great person yang aku jumpa sepanjang tempoh di sini.



2. FIONA ANAK BLIN


Each time aku bersama dia aku pasti akan teringatkan kat MISS DIDI. Entah kenapa it seem dia ialah peluang kedua untok aku perbetolkan setiap ruang2 kosong yang aku x sempat bwat ngan DIDI dulu. Aku x pernah punya kawan wanita yang rapat (plus kureng) selepas DIDI. Aku fikir DIDI r one and only wanita yang leh jadi kawan kepada aku tapi kedian di sini aku jumpa FIONA. Ngan perangai hampagas x macam perempuan sepatutnya memang cam sama. Ketinggian pon cam sama then bwat aku teringat setiap kali aku jalan sebelah DIDI then aku akan letak tangan kat bahu dia sambil kata ‘Hei, budak kecik’.. wakaka.. Be with FIONA totally bwat aku rasa QUALITY time ngan DIDI.



Even be with FIONA (as kawan r) jugak bukak lembaran penting dalam diari hidup aku. Terlalu lama berada di samping kawan lelaki membuatkan aku leka tentang perempuan. Tapi bila bersama FIONA sepanjang 8 jam sehari, 5 hari seminggu bwat aku lebih menghayati wanita. Walupon dia kureng sikit ciri2 sepatutnya seorang perempuan tapi sejujornya aku rasa lebih berbunga2 bila dia ada. Dan lebih hebat dia menjadikan aku ANGGAU kepada wanita-wanita tertentu. Jujor wei, dia membuatkan aku lebih …. Duh speechless aku wei… membuatkan aku mahukan Miss S_______ lebih lagi.. lebih hangat dari biasa…



Mungkin sebab aku CAPRICORN dan dia VIRGO or kami memang ada aura serasi as kawan. Plus aku yakin ko pun akan baca gak blog aku. Just be yourself. Freely be you. People will always love you walupon perangei ko sebijik cam lelaki. So kalu aku gi nanti, musti aku akan rindukan ko r FIONA. Then aku akan perkenalkan r ladies yang bertuah tu nanti…




3. WAN AZAN SUFFIAN WAN ABDULLAH


I never tho that aku akan jumpa dia lagi. Tapi FATE lebih berkuasa. Kami bertugas di bahagian yang sama di JKM. Sebelom ni aku kenal dia just macam tu jer cuma perjumpaan seterusnya kami kenal lebih rapat sedikit lagi. Perjumpaan kedua (minggu2 terawal after ORIENTASI: pasal kami hanya kenal semula after that) membuatkan aku lihat dia cam KOLAND. Ngan sikap nakal2 childish plus sometime annoying, ngan sisi jenaka dan seriusnya memang sebijik cam KOLAND. So sekali lagi seolah2 ia cam peluang kedua untok aku.



Tapi as time goes by setiap kali aku tengok AZAN then apa yang aku lihat hanyalah diri aku. Entah kenapa aku pon x pasti apa. May b dari setiap cerita yang dia share, or dia punya pemikiran or what ever I don’t know what. I see him then I can see myself. It seem dia ialah another version untok aku or versi aku yang terdahulu. Hmmmm…



Dear AZAN, aku tahu ko akan baca blog aku (Cuma masa je r x tau bila), there something yang berbeza pada ko hari ni berbanding ko yang aku jumpa last few week. I don’t know for the reason what. If there r something that I did or something I said that aku mintak maaf. Ko ialah AZAN yang dikenali kerana banyak bercakap dan penoh ngan idea gelak ketawa. So just stay jadi cam tu.





Dan jugak kepada mereka2 yang laen.



KURT HUSKEY: seorang lelaki yang dalamnya masih ada seorang kanak-kanak. Jangan jadi orang laen ketika bersama orang laen.



SALMIAH: emak orang yang berjiwa remaja. Jangan biarkan sesapa buli ko. Youre somebody yang leh gi jauh ngan hati suci ko. Plus don’t think too much, just do whatever yang ko rasa ko nak bwat.



ISKANDAR: hei, this guy membuatkan aku teringat kat kawan aku HANIZAM OPON. Ngan suaranya, ngan tingkah lakunya. Memang sama.



YUN: gadis Sabah yang sentiasa manis ngan senyuman dan so soo sweet



RAJALI: lelaki kurus yang setia ngan warna pakaian yang sama. You’re 24 then be 24



Thanks. Last 2 and half month adalah tempoh masa yang pendek tapi bermakna atas kehadiran korang semua. As a KAWAN

Wednesday, May 26, 2010

3D

Last night layan SHRIEK: The Final Chapter dalam bentok 3D. And kalu x silap ini first animation aku layan kat wayang. Walupon effect 3Dnya kurang berkesan sikit tapi mmg ada part yang leh bwat kita terkesima dan terdiam (even AZAN yang leh cakap 24/7 tanpa henti pon leh diam gak semalam).



Bab tu ialah pada masa SHRIEK dan FIONA tengah bergadoh semasa first anniversary babies diaorang. So then FIONA kata r kira cam ni “Ko (SHRIEK ni r) dah ada family yang sayangkan ko, kkawan yang sayangkan ko and even ramai lagi sayangkan ko cuma masalahnya sekarang ni Cuma ko sahaja yang x nampak..”

Kira hebat r statement tu. Plus bila fikir on what happens lately bwat aku terfikir “Hei, Im not invinsible anymore..!! Im somebody now” Why Im saying that? Sebab aku rasa kewujudan aku ttiba penting bwat orang2 tertentu. Mereka menghargai aku sehingga mengakibatkan aku rasa betol2 alive.


Im 3D now. Aku bukan sahaja boleh dilihat malah aku dah boleh disentoh. Dan aku dapat rasa haba dari semua. Gosh.. Im totally alive.







(then ada akan kata ‘Mamat ni gila di bawah pengaruh media masa yang sangat hebat sehingga dia leh fikir yang dia ada supernatural invincible power r plak’)







Then aku jawab ‘What ever…!!”

Sunday, May 23, 2010

Reason to Quit

Kalu korang tanya aku: a) Kenapa aku join form 6 dulu then jawapannya sebab aku x nak kerja. b) Kenapa aku masok universiti then jawapannya sebab aku nak lari dari rumah. c) Kenapa aku joins GEMS then jawapannya sebab aku nak lari dari masalah. d) Kenapa aku join PEMERKASAAN di Wisma Bapa sekarang then jawapannya….


Bila aku berhenti mengajar di LODGE dulu bwat aku terfikir sekarang betapa keputusan tu adalah looser sangat2. Im not even been there untok 2 bulan pon. Biasa r persekitaran baru perlukan penyesuaian. Then kalu aku kata reason aku berhenti hanya sebab umpatan dan gosip2 liar yang dihantar ke Mr CHAIRMAN memang aku rasa sangat bodoh r kalu aku berhenti. Even aku x join pon politik office sana lagi teros mengalah. Tapi realitinya aku berhenti sebab betapa aku sayang pada students2 aku. Then aku nak ada proper guru yang leh ajar mereka perkara yang aku x mampu ajar. May be that a good reason untok mengundor diri. Hmmm…




The same situation happen again. Aku rasa betapa aku perlu berhenti. Sekali lagi mungkin setahun yang akan datang aku akan kata betapa keputusan berhenti hanya kurang 2 bulan adalah keputusan yang sangat2 looser. Kalu aku kata gosip2 dan umpatan kakak dan abang2 seniar kat sana pada aku jadi reason untok aku berhenti sangat2 r lemah. Kat mana2 pon politic office cam tu memang akan ada. Kita Cuma perlu berdepan ngan mereka ni ngan cara bijaksana jer. hmmm..

Then aku aku kata aku x pernah bwat kerja ngan betol sehingga ada 1 ketika tu PENGURUS BESAR kena effect bila surat yang dihantar tersalah data. Orang yang baru kerja govern kuarang sebelas tahon ttiba data kata dia dah kerja start umor 2 tahun lagi (might sound funny tapi reality sangat sucks bila kena tegor by Pengurus Besar that day) dan aku yang handle and sent that letter. Sekarang kena handle beratos2 lagi application pekerja govern di Sarawak yang nak naek gaji dan pangkat. Prosedurenya mukan mudah pon. What if I make another mistake again and again. Besar wei tanggungjawabnya. Then pasti ada akan kata gak ‘Biasa r baru 2 bulan mana leh master in everything. Orang yg kerja bertahon pon x perfect mana pon..’.


Then aku persoalkan balik : When are the rite time untok berhenti? Selepas 2 tahon kahwen dan ada anak sorang or pada usia 58 tahun? Duh.. aku rasa tempoh 2 bulan adalah masa yang terbaek untok aku lihat bagaimana aku di persekitaran ni. Sama ada ia sesuai ataupon x. Dan aku x nak bazir masa aku yang ada. Kan…?



REASON TO STAY
CHIN dan PIZA (Pelajar praktikal KAUNSELING dari UNIMAS) tanya kenapa aku pilih PEMERKASAAN di JABATAN KETUA MENTERI. Jawapan dari aku bwat mereka terkejut. They don’t even think that reason adalah jawapan yang mereka harus dengar. Walupon awal2nya mereka kata reason tu x kukoh then bila aku jelaskan then mereka setuju. So as time goes by, walupon hanya dalam 2 bulan aku rasa aku dah fulfill the reason. So may be pada saat aku accomplish it so aku dah boleh berhenti dengan lega hati.

Dalam tempoh kurang 2bulan ni jugak aku temui kawan2 baru. Kali kedua aku rapat dengan seorang wanita yang aku anggap as kawan (yang harapnya x ada perasaan lain) selepas DIDI. Seorang wanita yang menjadikan aku lebih dalam memahami wanita (may be next post akan cerita tentang FIONA). Dan juga SALMIAH dan KURT HUSKY. Malah aku juga mulai mengenali WAN AZAN yang selama ini hanya wujud pada rupa dan nama sahaja.




















Lalu aku mungkin akan berhenti sebelum aku melakukan kesalahan dan kesalahan lagi melainkan akan ada seseorang yang berjaya menahan aku. Or may be benar kata NAZ, it it is in our genetic bila kami kata ya that mean ya and not even anyone can stop us..




Mungkin tertutupnya pintu ini, akan terbuka pintu lembaran yang baru.. Hmmmm…

Monday, May 3, 2010

Prank FRIEND

Kalu korang layan Panggilan Hangit kat HOT.FM or Panggilan Kena Burn kat X-FRESH.FM (dah x ada lagi pasal Burn dah pindah station), WAKENABEB kat NTV7 ke or BANG BANG BOM kat TV3 then aku pasti korang akan layan giler karenah yang jadi mangsa. Bukan maen hebat lagi diaorang kena prank dek kkawan sendiri. Then soalan sekarang ialah what if suddenly korang kena prank.. leh ke korang ketawa balik…? Hmmm…


Selepas seminggu bercuti dari bwat apa2 kerja then bila balik office rrupanya kerja yang aku dah bwat a week before that still lom selesai. Bukan sebab KURT HUSKY or JULIAN x buwat apa2 kerja tp as usual sentiasa ada perubahan demi perubahan setiap hari pada kerja yang sama. Akibatnya banyak pembetolan demi pembetolan yang perlu dibuat b4 hari due date. Kebetolan hari aku masok kerja balik ni ialah hari BIG BOSS aka DATOK gi meeting so perubahan terbaru dibwat last2 minit. Mmg kelam kabot gak r nak handle itu ini dalam masa singkat shingga mengakibatkan perot jadi terlapar yang teramat bila kerja akhernya dah tamat.

So sekitar 11.30 cam tu turon r ke café ngan FIONA dan SAL (KURT dah hilang entah ke mana r plak). Lepas order ROJAK INDIA ttiba dapat msj dari kawan sorang ni r plak (satu building tapi laen tingkat r). Dia mintak nombor contact pejabat aku pasal nak bagitau 1 hal penting ni r. Aku bagitau r yang aku kat café so x da faedah r nak suroh dia call office. Ttiba ada call ni. Aku jawab r. Ayat dia pendek jer. Ppaham r yang telinga aku ni ada probs sikit so aku dengar something yg x best r. Lebih gratis, lom sempat aku nak kata apa2 ttiba talian terputos.

Then aku teros je keluar dari café tanpa peduli perot yang sedang lapar ngan order lom sampai plus kawan yang x tau hujong pangkal cerita tengok perangai semacam aku… Bila aku call his handphone x berjawab. Called balik nombor talian tetap yang dia guna called aku tadi pon x ada yang jawab. Duh.. Aku teros naik je tingkat office dia nak tahu apa kata kkawan yang kenal dia.

Sampai je depan office dia tengok dia wokey jer sambil sibok bwat kerja. Kalu boleh aku blah jer tp aku tunggu dia kurang busy layan senior office dia. Kot2 there are something hidden disebalik senyoman dia. Then rrupanya perkara penting yang dia nak bagitau ialah nak ajak aku makan ke luar. Dude…


WHAT DA FCUK..



Bila aku balik semula ke café, rasa lapar dah hilang. Dan order aku still blom siap lagi. Dan sorang kawan tu tanya: apsal muka aku nampak sedih? Plus yang sorang tanya: apsal muka aku nampak kecewa sangat? Hmmm…


GUYS,
Ko or memana kawan or family or sesapa yang aku kenal dan sayang.. kalau ada something happen to you guys, I don’t thinks that I can just let it go cam x da apa2 berlaku. What hurts you guys will effect me double or triple. Please do not pranks me with a jocks yang cukop pasti x akan bwat aku ketawa if anything happens to you.

Dan jangan kata something penting melainkan ia benar2 penting.













Balik dari kerja aku dikejotkan apabila EMAK bagitau yang FAIZUL (anak buah aku yang x jaoh beza usia kami) anak ANDAK accident last month dalam kemalangan x jaoh dari rumah di RENGIT. Dia bawak motosikal try untok elak berlanggar dengan kereta tapi terlanggar pokok plak. Tulang belakang dia patah so dia terpaksa makan dan berak terbaring atas katil jer. FAIZUL ialah relative yang agak rapat sebab kami selalu bermain bersama ngan KAK ILAH (kakak dia) ngan ANGAH (kakak aku) dan UDA (abang aku) masa kecik2 dulu kat rumah di BELAHAN TAMPOK. Dia seorang yang berbadan besar dan aktif tapi sekarang dengar beritanya dah jadi sangat kuros dan x leh bwat apa2 pon. Dan ianya bukannya pranks.