Saturday, October 15, 2016
Siti Nordiana, Tomok,.? Eeeww
Wednesday, May 7, 2014
Al Fatihah Untuk Seorang Kawan
Sunday, July 24, 2011
RIP to Amy Winehouse
Sunday, July 4, 2010
Gossip-ing

Tadi aku ngan parents ngan 3 aunts (ANJANG, UDAK & MAK NGAH) aku plus sorang relative jaoh (MAK AYANG) ni lepak r minom petang kat rumah the other aunt ni (ABOK). Pasal dia dah masak KEK CHEESE ngan cucur2 plus buah2an tempatan then dia panggil r llepak minom petang sana.
So korang leh agak r apa yang mereka adik beradik ni akan bwat bila dah berkumpol sekali ngan makanan dah tersedia depan diaorang. GOSSIP TIME.. wakaka.. Mereka bercakap dari issue2 kecik sampai r ke issue2 besar. Ngan gelak ketawanya. Memang best r layan walupon aku sekadar pendengar je ari tu. Malas nak sambong cerita orang tua. Pendek umor plak kang. Hmmmm...
Bila cerita pasal gossip ni then aku yakin r semua orang nak x nak musti mengaku pernah bergossip (or in local termnya dikenali sebagai ngumpat kecil2an). Either korang ni jenis yang banyak info untok mengata or korang just penerima info aka pendengar yang anggok2 then kuar sepatah dua kata jer.
Sememangnya ada part memang layan r bila berGOSSIP ni. Rehat jap: Jangan kata GIRLS jer yang kuat gossip yer even LELAKI pon jaoh lebih advance mengata orang sekarang. Hei, Im 25 wokey. Dah pernah jumpa yang lelaki2 yang nampak cam BUDIMAN sesangat tapi bila mengata orang belakang2 jaoh lebih TERBAKAR dari dengar dari mulot PEREMPUAN cakap. Sapa dia mereka ni? Biar r mereka dan keluarga mereka jer yg tau...
Aku pon secara x tersengaja (wakaka.. statement x nak mengaku depan2) memang r ada part akan tershare GOSSIP gak r ngan orang2 tertentu ni. Kalu boleh aku memang x nak r tapi itu r bak kata aku tadi as 'ter' aka dalam paper Bahasa Melayu SPTM bermakna telah dilakukan (bukan secara x sengaja r)..
Then issue rasmi bergossip tu biasa r nak share cerita2 pelik (tapi belom ditentukan kesahihkan ceritanya) plus mengata tentang mahkluk2 yang terserlah perangai x bagus diaorang or tentang issue semasa luar dan dalam negeri.. Kedian matlamatnya agak mampu memberi kesedaran pada diri (ceh.., ayat poyo) disamping dapat kata putus cam ne nak ajar makhluk2 yang tidak disukai tersebut. Wakaka..
Tapi aku ada beberapa orang ni aku sangat anti kalu berGOSSIP. Dia ni jenis yang sangat2 baek kat depan orang laen tapi bila mereka2 ni dah blah then teros je dia mengata setiap inchi keburokan diaorang. Bwat aku sangat yakin bahawa manusia2 macam ni d belakang aku pasti akan mengata terok tentang aku gak nanti.. garenti..
So manusia2 luar sana.. nak bergossip boleh je kot tapi korang kena ingat mengumpat tu sama cam membunoh sedara sedaging sendiri. Fikir2kan dan selamat beramal... Wakaka
Monday, June 7, 2010
Mr. Pretend-er
Kembali ke cerita asal. Why aku kata si NAZLI ni mamat muka tanpa emosi? Sebab kalu dia gembira, muka dia cam tu. Then kalu dia bad mood pon muka dia still cam tu gak. And even in what ever emotion, muka dia tetap sama gak. Plus ngan cara percakapan dan gaya yang INNOCENCE, kita pasti akan syak yang dia ni ialah kelahiran semula VIRGIN MARIA versi moden pasal ketulusan purely extra mukanya yang BERSIH tu. Tapi sekali lagi: NEVER EVER JUDGE A BOOTH JUST BY IT COVER.. hmmm…
Then sejujornya sangat sukar untok baca EMOSI sebenar si NAZLI ni. Even when KOLAND kata dia merajok then baru aku tahu yang dia merajok (walaupon dia kata x). it seem like ia memerlukan seorang pakar untok interpret makna mukanya tu Sama gak cam masa kami share SEKS story ngan dia then dia dengar cam budak umor 5 tahun dengar cerita SANG KANCIL dan BUAYA ngan penoh khusyok sekali cam itulah pertama kalinya dia dengar tentang HUBUNGAN SEKS . Kesimpulannya: walaupon still sukar untok mengesan PURITY INNOCENDE si NAZLI ni kami still tahu yang there r no body totally pure nor innocence (bak kata cerita dalam PRINCE OF PERSIAN yang totally membosankan) walupon matanya bersinar2 bak PUSS ni SHERK
Then back to my life plak. Aku sangat2 happy lately pasal muka aku ni dah leh kuarkan pelbagai emosi. (sehingga ada yang dah label aku as mr. EMO plak)Cam kawan2 tertentu ni and aku yakin sesiapa pon dah leh tahu yang mana senyuman aku paling ikhlas dan yang mana di bwat2. Ketawa setakat ambik hati ker. Muka senyom tapi dalam hati tengah sumpah seranah. Yang PRO nya ialah aku x perlu bagitahu bila masa aku ni GOOD MODE or BAD MODE ker then oranbg sekitar leh paham2 jer r either masa tu leh bwat lawak bodoh or akan kena pelempang. Then yang CONS nya plak ialah aku makin susah nak menipu then pasti akan ada yang kata “AJ, nampak sangat ketawa ko tu tipu..” DAMN..
Cuma ada masa tu aku x pasti either orang2 tertentu ni tahu or pepura x tahu emosi yang ada pada muka aku masa2 tertentu tu. Muka berpura2. Pura2 x peduli.
Bak kata AMY WINEHOUSE dlm lagu BESTFRIEND "You just too good at pretend that you don’t care… " hmmmm


