Tuesday, January 4, 2011

But What If I Did?

(Adam Zaquan: my bro's baby boy)

But What If I Did?

I choose not to fall in love with anyone.
But if I did
then I'll choose not to marry her.
But if I did
then I'll choose not to have any kids with her.
But if I did
then I'll choose not to be a bad parent to these kids.

But what if I still did it?








Is there any other choices should I choose?










Or I thinks it better for me to just stay on the first choice: NOT TO FALL IN LOVE WITH ANYONE...

Monday, January 3, 2011

Boosan

Aku ada satu bad habit yang entah apsal aku rasa ia boleh membawa kesan yang sangat teruk jika aku biarkan ia berterusan dalam tempoh jangkamasa yang panjang bersama. AKU SANGAT MUDAH BERASA BOSAN...!!!


Then korang mempersoalkan "Apa salahnya ngan feel bosan tu? Semua orang ada perasaan tu apa?"

Hmmm.. May be korang betul, semua orang memang secara zahirnya memang ada feel bosan apa. May be aku sahaja yang terbawak-bawak dalam bab tu. Contoh bila dalam bab kerja, bila satu perkara tu dah jadi rutin yang aku akan buat berulang-ulang kali (sehingga pejam mata pun still aku leh buat kerja cepat dan tak ada kesalahan) then aku akan jadi bosan. Sama cam kerja OPERATOR sekarang ni. Realitinya jawab call belum lagi masuk 7 hari aka seminggu tapi rasa cam dah buat kerja ni cam 2 tahun sebab kerja ni dah jadi rutin: greeting, solve problem and goodbye dari jam 8.30 pagi sehingga 6.15 pm. Can't imagine cam mana ada pekerja yang leh buat kerja yang sama cam tu untuk lebih 3 tahun... Hmmm...

As aku kata purata tempoh aku bertahan untuk sesebuah kerja hanya 3 bulan before aku resign. Membuatkan aku terfikir what if jika bad habit ni aku berterusan sampai aku tua? 3 bulan kerja berhenti, 3 bulan kerja berhenti then tak pernah ada kerja tetap. Memang r secara positifnya aku leh tukar persekitaran baru setiap masa dan leh tambah jumlah kenalan kat FACEBOOK tapi dude, sampai bila?




Sama gak cam dalam relationship. Aku pun cepat bosan gak. Cari kawan memang senang tapi bila berkawan tak lama pass tu aku rasa dia dah membosankan then aku akan cari gaduh ngan dia. Cari kawan baru then gaduh lagi. Akibatnya korang leh check r betapa ramai orang yang pernah jadi kawan aku kini dah tukar status jadi musuh..











Membuatkan aku terfikir what if kalu bab CINTA? Leh ke aku bertahan ngan sorang girl jer? What if kalu dah kahwen then aku start rasa bosan? Tak kan r senang-senang nak cerai jer atas alasan "Isteri saya dah membosankan saya..." Hmmmm..

















Aku perlu satu sebab untuk tak berasa bosan either dalam pekerjaan, persahabatan mahupun percintaan.. Hmmm...

Sunday, January 2, 2011

HOMO Jadian

Soalan Bonus Tahun Baru:
Korang tengah hangout with kawan berbeza jantina korang then suddenly dia puji sorang mahkluk tuhan yang tengah jalan tu (yang sama jantina ngan korang) as sangat ganteng amat. Then reaksi korang?
a) Korang tak toleh sikitpun pun. Setakat kuar statement "Ya ya ya..." sebab korang tahu kawan korang tu  tengok tiang letrik tepi jalan pun dia leh label as ayu/kacak.
b) Korang toleh sekejap then setuju ngan statement kawan korang tu then teruskan topik perbualan ngan kawan tadi cam biasa.
c) Korang toleh then korang rasa seolah-olah dunia dah berhenti dan ko tak tahu entah apsal hati ko berdetar dengan sangat cepat dan korang sangat wish that awek/mamat tertoleh ke arah ko dan feel yang sama gak pada ko.
d) Korang toleh dan tengok dia dari atas bawah sambil menelan air liur dan terus kuar je statment dari mulut korang "Aku mesti have a seks with this person no matter what happen..!!"

(aku tak nak ulas walau apa pilihan jawapan korang sebab aku yakin korang dah tahu jawapannya sendiri r kan?)


Yesterday ada sorang kawan perempuan aku ni luahkan isi hati dia bagitahu yang recently dia ada simpan perasaan suka pada kaum sejenis nya jugak. Dia nak tanya pandangan and pendapat aku. Walaupun aku bukan orang yang terbaik untuk bagi pendapat dalam bab-bab seumpama sebab kebarangkalian aku akan menjadikan orang tu lebih terpesong dari jalan yang benar amatlah besar tapi atas dasar kawan then aku bagi gak pendapat aku. Aku bagi words of wisdom (hmmm) apa yang aku belajar dari pengalaman silam.

...

Korang percaya tak kalu aku kata yang aku masa sekolah dulu pernah timbul rasa yang mempersoalkan yang diri aku mungkin seorang GAY? Semuanya sebab aku zaman tu tak ada kekasih perempuan dan kawan baik aku ialah GAY yang die hardly fan GAY. Cuma masalahnya sejak dari waktu tu sehingga r sekarang ni aku tak pernah ada apa-apa perasaan CINTA pada lelaki melainkan SAYANG as KAWAN or BROTHER jer sekaligus menolak teori yang aku ialah seorang GAY.

Tapi sepanjang tempoh tu sehingga hari ni, GAY or LESBIAN or HOMO stuff ialah perkara yang tak dapat nak lagi either untok aku or untok korang sekalipun. It seems dunia era 2000 ni ialah era manusia ngan terbuka leh terima this HOMO stuff as a part of life. Aku ada beberapa orang kawan and certain family member yang HOMO and aku boleh terima mereka seadanya. Cuma tahun 2010 membuktikan aku agak HOMOPHOBIC sebenarnya sebab aku cuma still tak leh terima beberapa kawan lelaki yang nak having a relationship with me.. hmmm

Back to real life.


Sepanjang apa yang aku lihat, dengar dan baca HOMO ni sebenarnya leh dibahagikan kepada 2 bahagian: PURE HOMO and HOMO JADIAN (bunyi cam serigala jadian jer). Ada kajian kata kalu kita luruskan telapak tangan korang then jika jari telunjuk and jari manis korang satu baris then korang memang sah HOMO. Berbanding jika 2 jari tu tak sama panjang then jika korang in LOVE with kaum sejenis then korang might be seorang HOMO jadian. Tapi kajian ni tak sah mana pun.. Hmmm..

So klasifikasi pure HOMO ni kira cam sorang kawan aku ni r yang kata dia sejak kecil lagi memang hanya melihat lelaki sahaja aka sedikit perasaan pun tak ada wujud bila tengok perempuan. Sekaligus membuatkan aku tak dapat lawan balik statement dia sebab aku tak faham how does he feel. Hmmm..

HOMO jadian plak sangat selalu berlaku. Aku garenti korang mesti pernah jumpa makhluk-makhluk yang menjadi mangsa pasangan curang, putus cinta etc yang akhirnya untuk memilih benci pada jantina yang berbeza. Ya it quite alasan yang agak BUDUH tapi realitinya aku ada kawan perempuan yang choose to be LESBIAN sebab banyak kali putus ngan balak lelaki yang TAK BERGUNA.

Or paling selalu berlaku among LELAKI plak cam bila terlanjur 'bermain' ngan lelaki lain then mereka start rasa 'benda' tu mengkhayal dan menyeronokan. Mereka nak lagi dan lagi. Sehingga satu ketika mereka cop diri mereka as GAY sebab mereka enjoyed having a sexs with their same gender.  Buat aku selalu jer nak sound kat lelaki cam ni: Dude, SEXS and LOVE are two different things laa..








So aku sekadar menasihatkan kawan tu supaya fikir dan pilih jalan hidup yang sebaik-baiknya. Aku tak akan menentang, menghalang or menghukum what ever keputusan dia sekalipun. Aku akan terima dia seadanya. Aku telah terima who ever she was before then aku akan tetap terima dia selepas ni gak. Cuma jangan buat keputusan terburu-buru sebab keputusan ni bukan cam nak buat pilihan beli baju. Kalau korang pilih baju yang salah then korang leh tukar. Cuma pilihan ni cam kalu korang pakai baju tu then ia akan kekal selama-lamanya pada kulit korang.














Plus matlamat tahun baru yang bakal aku celebrate next few day ni aku nak hapuskan the HOMOPHOBIC feeling dalam diri aku. But still aku tak akan enjoy myself dinilai just AS A PIECE OF MEAT sahaja. I just wanna be neutral kepada semua. May be what should I do is aku akan couple with some guy or having same anal or oral sexs with them ... Hmmm... Naaa..!!!! 
















Then korang bertanya:
Korang : Aj, I tho you are GAY...?
Aku: What made you say so?
Korang: You look like a GAY...!!!
Aku: It better look lika a GAY but STRAIGHT rather than look STRAIGHT but GAY...!!!!
Korang: ....