Showing posts with label Farid Kamil. Show all posts
Showing posts with label Farid Kamil. Show all posts

Friday, March 16, 2012

Definisi Lelaki Kacak

Kalau korang tengah keluar ngan group of kawan and suddenly salah sorang kawan lelaki tu kata lelaki yang baru melimpas tadi tu kacak. That can bring 2 meaning samada a) Lelaki tu sememangnya kacak or b) Kawan korang tu gay. But most situation memang b ialah pilihan jawapan yang pasti laa. Wakaka.


Tapi kalau masa lepak tu yang kuar statement lelaki tu kacak ialah sorang perempuan then ia juga akan membawa 2 makna sama ada a) girl tu ada masalah mata yang serius or b) korang mulai yakin bahawa  definisi kacak itu cukup subjektif dewasa ini. Hmmm..

...

Realitinya guy do acclaim bahawa ada lelaki lain yang sama or kurang sedikit kacak dari diaorang (remember the word 'ego' okey) tapi guy tak akan express it tru words not as easy as girl kata girl lain cantik laa kan. Dan bila perempuan kata sorang lelaki tu kacak and most men tak akan setuju ar. Contoh cam bila perempuan leh kata yang Tomok or Shah Rukh Khan tu kacak then most lelaki akan jadi sangat hairan. Mungki retina mata perempuan menghasilkan bentuk imej yang tak sama ngan mata lelaki kot. 


Aku sejujornya tak tahu macam mana seorang typical guy (aka bukan metroseksual or uberseksual etc yang punya panduan tersendiri untuk mendefinisikan kacak ar) melihat atau mendefinisikan lelaki lain sebagai kacak. Mungkin secara kasarnya seorang lelaki akan menjadikan seorang yang lebih kurang usia mereka sebagai role untuk mereka tiru cara role tu berpakaian, bercakap, bertindak. 

They will definitely tak akan guna word kacak sebalikya akan tukar ngan word lain cam cool, rock, great etc. So effectnya girl tanya ar balak diaorang apsal diaorang pakai certain baju tu masa dating. Diaorang akan kata baju tu menjadikan diaorang confident kacak sebab dia pernah tengok orang pakai baju yang sama dan nampak great on them.

















Bagi aku apa yang menjadikan sorang lelaki tu kacak sama ngan apa yang menjadikan sorang girl tu cantik iaitu isi hati dan kebaikan mereka.Sebab muka or fizikal tu sekadar hiasan. Sama cam sebijik epal yang warnanya merah berkilat tapi bila dimakan rasanya hambar, tawar. Buktinya korang mesti pernah jumpa lelaki yang korang kata kacak tapi disebabkan perangai dia tak seberapa nak kacak then buat korang rasa nak muntah setiap kali tengok muka dia. Kan?















Teringat satu sesi bual bicara program Korea yang bersifat santai ni ada sorang girl cantik (cantik dalam erti kata Korea Selatan iaitu cantik selepas plastic surgery ar) ni kata dia lebih refer comedian daripada artis lelaki yang bermuka kacak sebab muka ni lama kelamaan tengok akan membosankan gak tapi lawak akan terus menghidupkan hubungan mereka.

Sunday, October 10, 2010

What The Palat?

Kalu aku kata aku leh kira berapa banyak kali aku menyumpah dalam masa setahun then korang musti tak akan percaya that such statement. Then aku perluaskan skop menyumpah as tak termasuk each time aku sebut SHIT, WHAT THE FUCK, FUCKING SHIT, FUCK YOUR OWN ASS or seangkatan (before ia menjadi statement berbaur separa racist). Sebabnya aku bukan lahir as an anak omputeh then aku tak maksudkan sumpah seranah omputeh as menyumpah tapi ada masa bila aku kata DAMN SHIT jer kekadang aku maksudkan. Tapi most of the time tak r. Hmmm..


Slogan dari KAMI The Movie: Hidup ni memang PALAT tapi esok masih ada. Yap that realiti. Tak pernah ada yang kata "Wei, hidup ni totally cam fairy tales. Dulu aku kena dera oleh mak tiri aku tapi satu hari tu aku terjumpa ngan sorang putera raja dan sekarang kami kahwin dan hidup bahagia sehingga ke anak cucu"

What The Fuck rite?

Realitinya either statement tu dikuarkan oleh seorang selebriti yang either belakon 1 or 2 drama or penyanyi ngan 1 album tapi tak ada satu lagu pun pernah didengar or paling koman penyampai berita yang digila-gila sorang kerabat raja sebab kecantikannya. Dan bila kahwin terpaksa jadi isteri nombor 2,3 or 4. Paling tak dia jadi isteri nombor berapa sorang Yang Berhormat then kena masok mahkamah dan bayar berapa ratus jer sebab kahwin tanpa kebenaran isteri pertama. Hmmm... Cerita yang tipikal rite?



Wokey aku dah start mengarut. Kembali ke topik sebenar. Last week ada beberapa insiden r berlaku dalam hidup aku. Cukup pasti ia bukan kali pertama berlaku. Banyak kali dah. Kawan depan kita bukan main baik lagi tapi selepas kita dah tak ada kepentingan lagi untuk dia then dia kencing plak kita dari belakang. Then ada kawan yang bermuka2. Banyak kes lagi r. Just malas nak share..., menambah dosa yang sekian ada dah banyak jer (wakaka)

Then aku chat r ngan sorang kawan ni (tapi kali ni bukan tru FACEBOOK r) share tentang issue ni. Tentang issue sapa leh percaya anda sapa tak. Then tukar-tukar pandangan dan cerita. Then menambahkan lagi list sesapa yg x leh nak percaya ni. Realitinya Im not in shock r. Cuma rasa sedih sebab ia melibatkan orang yang aku anggap as kawan.

May be as aku kata before yang aku mungkin terlalu lurus (ya ya ya) untuk ambik tahu what korang punya secret agenda pada aku. May be sebab aku kawan korang tanpa agenda tersembunyi then buat aku terfikir korang pun cam tu gak. As aku sayang ko as kawan then aku fikir ko pun akan fikir yang sama gak. Tapi as you choose to do that shit thing to me, damn aku tak terfikir nak bwat yang sama pasal aku aku x nak sama tahap pemikiran cam ko gak.. (Gosh.. aku almost mencapai tahap NIRVANA tak lama lagi ni)..

Sebab aku tak nak hilang kawan. Kalu boleh, nak je aku buat cam tak ada berlaku tapi hei.. benda berlaku.. tak kan r nak buat buduh jer cam nothing happen or pepura happy tapi realitinya sucks.. rite?




Ya, aku akui yang life is SHIT tapi aku tak akan biarkan that such shit akan menjadikan hidup aku shit. You are SUCKS tapi aku tak akan jadikan diri aku as sucks as you. Aku tak akan berhenti hidup dan tak akan berhenti cari kawan baru. May be that new life and that new friends akan as SHIT or as SUCKs as before tapi aku akan teruskan hidup dan mencari kawan-kawan baru sehingga aku berjumpa someone else yang better..








Dan kau jangan risau sebab what ever perkara yang kurang elok ko buat sekalipun or what ever BIG SECRET yang ada pada ko akan hanya ada antara kita dan tuhan sahaja yang tahu. Aku tak akan dedahkan pada sesapa, tak akan iklankan kat blog, FACEBOOK or kat mana sekalipun..























Aku hanya perlukan sedikit masa untuk bersendiri dan masa akan sembuhkan aku as ia pernah buat before. Cuma setiap luka walau sembuh cam mana sekalipun still akan tinggalkan parut kan...?

Saturday, September 25, 2010

What The HELLBOY..!!

Realitinya post kali ni x ada kaitan sedikitpun tentang komik or filem title HELLBOY tapi jauh lebih rendah standardnya iaitu Lagenda Budak Setan.. Hellboy = Budak Setan? Hmmm... wakaka..


Ya ya ya. I know it sound cam "Ha..? ko layan cerita Lagenda Budak Setan ka? Cerita tu super picisan r.." What The Fuck who care aku layan cerita apa ker, ia ada effect on ko punya kehidupan ker?



 
So kalu korang pernah layan movie ni then korang layan plak seriesnya di ASTRO then aku yakin korang akan faham kenapa aku kuarkan post ni. Sejujurnya cerita Lagenda Budak Setan ni punya jalan cerita yang best tapi both movie and series nya tak berjaya aka fail. Hmmm...

Aku layan movie ni last few month kat wayang atas pengaruh 2 kawan: Wan Azan dan Kaspalela Manja yang kipas susah mati novelnya dulu. Aku walaupun memang kaki novel sejak dari zaman sekolah lagi tapi sejujurnya aku x pernah layan satu pun novel Ahadiat Akashah (susah nak menaib namanya) ni pasal punya dia reputasi as penulis picisan. Hmmm.. Plus aku terpengaruh gak oleh trailer dan soundtrack yang giler best.

Masa tengah layan movie ni, aku ngan Wan Azan leh ketawa mati-mati pada bab yang (sepatutnya) gila serius. Then bila keluar hall, ketiga-tiga kami setuju yang cerita tu x berjaya. Sangat sayang bila jalan cerita dah kira woke, cinematografi dah terbaik tapi arahan dan lakonan most pelakonnya sangat lemah. Most of the part aku x jumpa si setan lelaki bermuka kucing aka Farid Kamil dan kekawannya, bila masa si Akashah dan Ayu jatuh cinta ni, bila Ayu dan Azmie kahwin or tentang watak Katrina yang sekejap ada sekejap menanggis sekejap hilang terus. Hmmm... Mostly ia just cam kita koyak beberapa puluh keping muka surat novel dan baca bahagian yang tertinggal.

Tapi sekali lagi paling tabik ngan lakonan Que Haidar as Azmie yang each time part dia kita akan sangat suka terutama bab dis psiko then pukul Ayu lakonan Lisa Surihani. Poor girl.. Tabik r bab tu pasal most of the time dalam hall tu aku sangat gelisah kecuali babak tu aku jadi sangat fokus and feel.. hmmm..



Kedian kuar plak seriesnya yang gosh sangat-sangat tak berjaya. Why I say so..? Sebab si Farid Kamil, Amir Sofaz yang sangat tua then leh jadi budak sekolah menengah yang penuh berbulu di muka.. Watak si Ayu plak, cam patung yang kita jadikan as pelakon. Muka dan suara sangat x ada emosi. Dan lebih suck bila malam tadi aku tengok versi ulangan watak Azmie lakonan Nas-T duh.. hampagas r sesangat. Kalu dia belakon untok series and movie KAMI aku leh terima lagi sebab dia memang cam budak sekolah tapi bila dia pegang watak suami yang kaki curang, kaki minum (berjaya kot kecuali bab mabuk x menjadi), kaki pukul memang cam... dude, budak sekolah menengah kahwin ke nih?

Mungkin it not fair untok aku bandingkan lakonan mantap Que Haidar ngan Nas-T tapi kenapa tak masokan pelakon filem jadi pelakon series kecuali jangan r jadikan bapak budak as budak sekolah. Cari r muka lain or jangan jadikan latar sekolah. Hmmm...







Sangat sayang bila sebuah cerita yang punya jalan cerita cukup kuat tapi dipersembahkan ngan cara yang sangat lemah. Sepatutnya cerita ni membuatkan kita sangat benci Akashah ngan gengnya sebab perangai sangat setan, kita benci dia untuk suka ngan Ayu, kita rasa simpati ngan nasib Ayu yang jadi mangsa Azmie, kita benci Azmie etc.. Ini tak, most of the time, aku leh baca buku, masak, makan, check chanel lain masa tengah layan cerita ni...











Kesimpulannya, best lagi layan filem ALI SETAN ngan ayat-ayat poyo ALI pada ASMIDAR.. Hmmmm..

Tuesday, November 18, 2008

PERMAINAN RASA BERSALAH


Listening to: Instrumental Bila waktu telah berakhir oleh Opick
Kalu boleh aku x nak jejak kaki kat bengkel 2 lagi. Mmg hari2 aku perlu lalui bengkel 2 tapi stiap kali 2 jugak aku akan mngelak dari tengok arah 2. Tapi bapak aku cukop suka pegi bengkel 2. Sbb ari ni kelas petang batal then aku n bapak pegi kebon amik rambutan. Balik bapak singgah bengkel 2. Dan aku lihat dia….

Waktu sekolah dulu aku dan group of 3 selalu main 1 game ni: manipulasi perasaan org. kami plilih org yg kami benci then permainkan perasaan dia. Memalukan dia d khalayak ramai. Membuatkan dia nampak terok depan semua org. Buat dia marah, sakit hati dll. Tapi bab game yg plng best ialah buat dia rasa bsalah. U all taukan cam ne feel rasa bsalah boleh effect someone. Sgt syok bila org yg rasa bsalah sangop bwat apa saja untok betolkan ksalahan.

Aku tau yg these 3 bukan kawan yg baek2. Tp at least diaorg saja yg nak terima aku as friend at that time. Walu ramai yg bagi warn yg diaorg just nak pegunakan aku. Aku x amik pedulipon. Dan aku akui bekawan dgn diaorg bwat aku rasa sgt hebat. Diaorg saja yg boleh lahirkan mood GILA dlm diri aku. Ada feel brotherhood yg saling mempertahankan 1 sama laen. Shinggalah 1 masa bila group members jatoh cinta. Dan aku dilabel as SAINGAN. So automaticallynya aku dah jadi bahan permainan diaorg. Dan paling malang aku hanya sedar bla aku kmalangan dan terlantar 2 bulan dan x ada sorg pon antara diaorg yg melawat. Dan bila aku balik semula ke sekolah, aku totally stranger. Blom lagi apa yg aku dgr dr kawan2 laen ttg cakap2 diaorg masa aku x ada….

Last Sunday, 2 dari group member datang. Aku dah lama maafkan diaorg. X tfikir nak simpan rasa marah or benci sikitpon. Even sepanjang tempoh sbelom 2 kami dah banyak habiskan masa sama2. Bak kata salah sorang dia tempohari “zaman dulu ialah kesilapan. Dan sekarang otak dah sikit matang”. Walupon apa yg diaorg bwat masa skolah dulu bawak effect besar dlm relationship tp still aku x pernah anggap diaorg as kesilapan. (Otak dah matang? Wei diaorg skarang get paid for sex r. kira matang r pasal dulu sex untok pecuma skarang leh gain RM200..)



Bila aku masok bengkel 2 aku lihat dia. Dulu dia kecil. Banyak cakap. Kalu jumpa pasti dia akan cerita banyak benda ngan aku. Ada masa dia akan cuba mengelak dari tengok aku then bwat aku ketawa besar. Most of the time dia sangat2 ceria. Dia salah sorang mangsa group aku. Kesilapan aku sbb x bwat apa2 untok halang diaorg permainkan perasaan budak 2.


Tapi bila jumpa dia tadi, dia just senyom. Dia x cakap apa2 pon. Aku pon x tau nak cakap apa2. Then aku just senyom balik.


Apa yg aku penah bwat dulu dah pulang balik pd aku. Rasa bersalah…
Nak perbetolkan? X semua kesilapan boleh ditebos kembali kan?



Nota kaki: Aku nak color rambot balik r. Either blond, red or orange. Wei orange cam watak bleach plak