Showing posts with label Raja Petra. Show all posts
Showing posts with label Raja Petra. Show all posts

Tuesday, November 25, 2008

GOOD uncle BAD uncle


Hari ni tadi balik jer kelas (yg agak lewat pasal tamat agak lambat dan teperangkap pasal hari hujan), then kedua2 anak buah aku as usual dah tunggu depan pintu. Dan si abang (even aku panggil dia as ABANG jer skarang) ttiba kata yg nenek (emak aku r) pukol dia. Mmula aku x layan r pasal sangat2 letih r masok input banyak sangat 1 hari. Tapi then cerita makin banyak dan aku tau semuanya x benar. Then aku suroh dia tengok aku betol2. Plus aku kata:


Usu x suka org bohong. Kalau Abang cakap bohong, Usu akan pukol Abang kuat2 sampai Abang nanggis..!!Dia takot. Then aku suroh dia janji x kan bohong lagi.

Teringat 1 incident bila ada sorang kawan ni tjumpa aku secara x sengaja. Kebetolan dia tgh ada masalah dan penoh ngan tekanan. Bberapa patah pkataan dia kata, dia diaAm. Then dia menganggis. Jujor aku mengaku yg aku x tau nak bwat apa. Mungkin aku bukan org yg tbaek dia patot jumpa malam 2. Tapi then aku tawarkan 1 perkara. Aku suroh dia berehat. Tidor. Tidor d bilik aku. Sekejap jer baring teros dia ttidor. Paginya aku ke kelas dan bila aku balik, dia dah x ada. Aku ketok pintu bilik dia, x ada balasan. Then aku msj. Takot dia akan bwat benda bodoh cam cederakan diri or bunoh diri.

Then dia balas msj. Dia just okey. Dia berada kat rumah uncle dia kat Lembah Klang.

Then aku fikir balik. Uncle dia pasti sorang yg sangat hebat. Pasal dia x balik ke rumah tp teros pegi jumpa uncle dia. Sorang yg boleh dia letak kepercayaan. Sorang yg boleh bwat dia rasa selesa

Dlm hidop aku, aku bukan jenis yg nak share wat happens in my life with my family. Not 2 my parents, jaoh la lagi ngan uncle or aunt either dari sebelah bapak or mak. Bukan sebab aku x pecaya. Tp aku rasa kurang selesa (aku rasa benda 2 as normal. Tp bila cakap ngan kkawan laki, gosh rupanya they share wat happens in their life 2 their parents).

Even realitinya aku x pernah rapat ngan uncle2 aku. Sebelah bapak aku ada 2. Both ada masa sangat2 garang tp most of the time asyik berjenaka. Sebelah emak pulak ada 3. 2 dah meninggal. Technically aku ada cakap2 yg serius gak ngan diaorg tp kami agak jaoh.

Tapi cukop pasti aku mewarisi semua sikap2 diaorg. Anak buah aku sorang ni selalu menanggis sbb aku. Dia kata aku sorang yg garang. Pasal aku x nak dia besar nanti jadi sorang yg bodoh, manja, kurang ajar. Tp dlm masa sama aku jugak org yg dia akan mintak apa2. Pasal dlm masa sama aku nak dia selesa dgn aku. Dia boleh letak kepercayaan pd aku.




Then bila dia dah besar, dia dlm masalah. Aku org petama yg dia akan datang…

Tuesday, November 11, 2008

AMIER yg Kasar


Bbuka blog then tengok ada 1 mesej. Dari Amier. Dh lama x dengar cerita baru ttg dia. Then check friends kt FRIENDSTER carik site dia tp x ada plak. Wei aku dh kena reject dari list of friend dia ker? Check2 rupa2nya FS dia mmg dah x ada. So blog kali ni aku bwat khas untok enche AMIER B. MAHMOD. Sbb apa? Sbb dia antara makhluk tuhan yg penting pernah wujud kat zaman U dulu.

Tringat waktu 1 st time jumpa dia masa 1 st pejumpaan SAMUDERA. Mmasok jer dalam bilek mesyuarat 2 teros banyak senior ompuan cakap2 n puji2 dia then teros boleh bawak watak untok teater konvo tahoon 2. So aku punye 1 st impression: aku x akan suka n x mungkin bole kawan ngan dia. Dia jenis boy band: d gilai girls2 kat sekolah + anak murid kesayangan cikgu-cikgi (a.k.a kaki bodek r) + seribu 1 lagi bad reviews lg r.

Then minggu ke-2 tahon 2 aku lancar perang ngan rumate. So aku elak setiap masa dari balik bilik. Afte latihan teater, llepak bilik kawan then sampai jam 2 am then lepak kat berada aras 3 ssorang (psl rumate aku 2 jenis tidor jam 3 am). Entah apsal dlm ramai2 yg naek turon tangga ttiba mamat sorang ni jer yg leh lepak ngan aku. Bberapa malam (reality pagi r) lepak sama bwat aku rasa cam semua 1 st impression aku 2 terpesong belaka.

Dia ni jenis yg nak share n cerita banyak benda. Kalu betol zodiac org tu leh jadi pekak pasal dia akan cakap 24/7/365. Dia cakap ttg opah dia, makan durian, x pakai jeans (pelik..!!), minat AVRIL (tp dlm masa sama fanatic ngan SITI NURHALIZA jugak), idola pd ZIZIE EZZETE + leh hafal bbrapa lirik lagu telenovela (huhu). Tp yg paling x akan lupa bila dia tau aku ada kat aras 3, dia yg tgh lepak kat meja batu teros naek aras 3 bdiri dpan aku ngan muka yg hyper teruja gembira then kata “ex aku called tadi..!!”

KONTROVERSI? Top list bg aku masa dia bwat onar untok FAMILY DAY 07. Masa tu mmg hangin gak r 1 badan then bila tamat jer event 2, Amier balik kolej ngan jeans seasons koyak ngan kepala botak. Heran gak r bila org yg x pernah pakai jeans ttiba leh pakai. Tp lom sempat marah dia leh belanja TEH O AIS plak (ceh cam2 tau jer yg aku mudah d rasuah oleh benda yg leh d makan).

Kontroversi laen cam tiap kali tembong ngan enche NIK FAHMI yg sntiasa bagi warn n heboh kata aku nak rampas budak Amier 2 dari dia (gila apa?). walupon aku slalu kata yg aku x pernah bwat apa2 still dia x putos asa kata aku cam tu (ada moral value d sini). Until the end of 3 rd year baru r NIK bagitau something BIG yg aku x leh share sesapa. Then ttg watak kecik aku dlm accident dia ngan SALEH dulu pon x boleh nak share (biar r SALEH je yg tau). X masok lagi khabar angin (org kata r) ttg moral issue dia yg songsang ngan _____,_____ &____ dari kolej ______ (aku pon ketawa kuat2 ssorang dlm bilek). Cam ner plak penjelasan yg ada org dengar bunyi org MAEN KUDA’ dr bilek dia? (wakaka) X tkecuali ttg misteri sms yg aku trima ttg lirik lagu AVRIL: Innocence by unknown who yg aku dpt tahu Amier pon ada terima gak… huuu

3 rd year, cerita pelik2 dari dia dh hilang. May b pasal aku buat2 busy ttg tessis n dia plak dudok belakang. Paling last dengar yg dia bwat part time jadi stripper kelab GAY kat BB. Kalu tjumpa, dia leh tegor r ngan lawak2 dia tp kalu mood dia down, dia akan bwat muka gampang cam x pernah kenal kita langsong..!!

so 1st thing yg korang akan fikir bila talks about Amier? Nuklear? Fesyen poyo? Leadership? Bagi aku mamat ni sorang yg hyper MOODY & penoh KONTROVERSI. Please jgn kata aku salah fakta plak.