Showing posts with label vampires. Show all posts
Showing posts with label vampires. Show all posts

Monday, January 31, 2011

Genetik

Aku yakin korang mesti pernah come part apabila ada mulot-mulot jahat yang dengan lantangnya mengeluarkan statement panas berbunyi: tak hairan r dia boleh deliver anak luar nikah sebab dia tu pun anak luar nikah parents dia gak. Even parent dia dulu pun memang anak luar nikah datok nenek dia gak. Dah ada dalam darah dia macam tu then nak buat cam ne r kan? Sehingga korang sangat yakin yang makhluk tu mungkin ada insuran mulut yang sangat tinggi sehingga dia dengan berani keluarkan statement tu kat tempat terbuka. Hmmm


Teringat aku satu kes ni apabila ada jiran tetangga kata sorang kawan aku ni anak luar nikah dan memang akan buat benda yang sama gak nanti. Aku sedaya upaya menidakkannya kata tak semua benda cam tu akan berulang balik but DAMN aku salah. Dia memang menghasilkan generasi baru dari keturunan luar nikah dan tak hairan jika anak dia nanti pun akan buat perkara yang sama gak. Sebab ia dah diwarisi dalam genetik dia then nak buat apa r kan. Terima seadanya r kan... Hmmm...


Btw post kali ni bukan nak cakap benda luar nikah, issue moral, pendidikan seks, video ariel peter pan etc r tapi something yang quite ada kaitan: genetik.





Korang pernah terfikir tak yang minat or bakat or perangai korang ialah something yang mengalir dalam darah korang yang secara sedar tak sedar ia adalah warisan dari genetik yang parents korang ada, yang ada pada siblings korang, yang akan diwarisi pada next generation korang.

Aku suka melukis, menulis, graphic design or anything come with art, mak aku suka melukis, bapak aku suka create something from nothing, my sister, my brothers suka melukis, design and evertyhing with art. Bila bab memandu plak kami adik beradik sangat suka memandu laju dan merbahaya. Kami sangat suka menjadikan bilik bersepah. Kami sangat mudah rapat dan mudah berkawan ngan sesiapa. 















Terfikir what about the bad side: adik beradik lelaki sangat suka resign dan bertukar kerja.... so ia memang genetik r kan?














Belum lagi masuk bab kegilaan lain yang biar mereka yang ada dalam keluarga ni sahajalah yang perlu tahu. Teringat masa sekolah dulu each time aku dan cousin buat benda-benda gila yang tak masuk dek akal then kami summerize yang ia adalah datang dari kegilaan genetik kami. Hmmm...

Saturday, July 24, 2010

Everybody Love Vampires

Last few day aku 'terbukak'.. diulang suara: TERBUKAK 8TV dan 'tertonton'.. diulang suara sekali lagi: TERTONTON r satu series ni entitled 'THE VAMPIRE DIARIES'. Kalu x silap aku ia adaptation dari book series (kalu x silap r). First rasa musti cerita ni poyo cam TWILIGHT gak (pasal aku x layan cerita tu) tapi last2 cam best r pulok.


Vampire now a day dah kira cam satu brand or trend r plak. Pergi mana2 mesti ada jer orang cerita tentang cerita2 vampires. Girls plak bukan maen obses ngan mamat sekeping si ROBERT PATTINSON sebab watak EDWARD CULLEN yang nak kata lakonannya dalam TWILIGHT berkesan sangat tak r pulok. Biasa2 jer. Tapi jujor cakap VAMPIRES MANIA ni start dari dia gak r. 
.
Teringat masa mengajar di LODGE dulu, ada 2 ladies bawak second buku: NEW MOON ke kelas. Memang fanati gila r minah 2 ekor ni ngan cerita tu. Aku tanya review then memang bersunggoh2 dia jawab. Tu belom masok bab NANA, BEPPY, AIDA, dan banyak lagi girls yang kipas susah mati kat mamat sekeping tu.
.
.
.
.
.
Walupon realitinya x pernah r pulok aku tahu yang vampire ni sebenarnya baek dan boleh tolak darah manusia ek? Pernah layan cerita 300 DAYS OF NIGHT. That r the real vampires. Brutal dan Bijak dan Berwawasan. Seangkatan pon cam BLADE yang buat kita terfikir rrupanya vampire ni sangat moden dan hidup sebelah kita jer. Or filem anime BLOOD yang leh layan gak walupon endingnya rupa vampire tu lebih ke arah lucu dari menakutkan. Or THE VAMPIRE'S ASSISTANT yang kira cool jobs gak r after THE SORCERER APPRENTICE. Or the old time favourite BUFFY THE VAMPIRES SLAYER yang jatoh cinta ngan banyak vampires.



Even thought kita tahu yang vampire ni may be just a myth (or may be real) still kita nak layan gak. 





Tapi bagi aku vampire yang paling aku idam2kan kalu real r nak bekerjasama ngan vampire bernama ANGEL.










p/s: gi check www.take180.com or gi youtube dan cari cerita 1 love vampire.. cerita leh layan lawak r..