Saturday, November 6, 2010

Mode: Anggau

Everytime aku bercakap ngan gay guy friend (or yg bukan kawan gak), mereka asyik tanya cam mana aku terlalu yakin yang aku bukan gay. So aku kata each time aku tengok lelaki then aku akan tengok mereka as lelaki jer: lelaki yang aku hormat as kawan, brother, rakan sekerja, etc. Plus sepanjang aku hidup 25 tahun tak pernah ada mana-mana lelaki yang berjaya buat aku jadi anggau selain perempuan jer yang boleh. Hmmm...


Then korang tanya "What is anggau (not sengau r)?"

Anggau ialah satu perasaan yang sejujurnya aku tak suka sangat. Ia buat aku jadi cam seorang yang bodoh (bukan dah buduh lama ker?) : membuatkan aku keluar dari rasional dunia. Ia jadikan hidup aku sangat susah. Gi mana-mana garenti akan teringatkan dia. Buat apa-apa aktiviti pun akan teringatkan dia. Tengok orang lain pun akan terbayangkan dia. Asyik-asyik nama dia jer yang akan terbang dalam otak. Kekadang tengah mimpi malam pun ttiba ada dia buat cameo jugak. 

Belum lagi bab kalu dia betul-betul ada kat depan kita. Sebelum ni bukan main lancar jer bercakap tapi bila ada dia then lidah jadi kelu dan otak plak suddenly beku. Bila dia ada disebelah rasa cam tak tentu pasal nak buat apa. Asyik nak terkawal jer segala tingkah laku. Nak senyum pun dah tak cam biasa: pipi rasa cam tegang jer. Then bila terpandang mata dia, suddenly jadi freeze sekejap then mengelak. Huuu. 



Lebih SUCKS bila kita asyik leh terbayangkan rambut dia, mata dia, cara dia ketawa, dan setiap cerita dan jenaka yang dia pernah bagitahu.

















Tak best r mode ni. Ia buat aku jadi out of rasional. 






















Im anggau again. Hmmm

Friday, November 5, 2010

The 'Ooh My Shit' Game

Im totally so sure that most of you guys mesti pernah main the game: korang tahu rahsia kawan korang (or others) plus the shit yang dia pernah buat (yang dia rahsiakan dan dia bawak it as penipuan) tapi korang berlakon it seems nothing happen semata-mata korang nak tenggok sejauh mana dia boleh bawak penipuan tu. 


I dont know why tapi that game sangat best may be sebab ia menyeronokan bila melihat dia menipu each time kita trick pada penipuan dia. As RIHANNA says: I love the way you lie ek? Dan game ni lebih menyeronokkan apabila dalam penipuan dia tu suddenly boleh plak ada tertukar fakta dan bila kita persoalkan suddenly dia mengelabah dan kuarkan fakta baru yang totally tak masok dek akal  yang waras. Dan kemuncak game ni ialah apabila akhirnya dia mengaku kesalahan.. Wakaka.. Lawak r plak r kan bila memula tak mengaku tapi last-last kantoi...







Korang x paham? Kira cam ni r. Korang garenti pernah jumpa certain people yang mengaku mati-mati tak pernah ada akaun FACEBOOK ngan alasan yang pelik-pelik cam mereka tu anti teknologi etc. Or may be reason sebenar tak nak kita jadi their friends r or dia memang psiko yang suka tengok akaun orang lain. Tapi  this person realitinya dah sah sangat-sangat yang dia memang ada akaun ngan muka pose berani mati lagi as primary picture. So bila korang kuar kata kawan ni tengah couple ker, nak kawin ker dia ngan hebat jer kata yang dia tak tahu ngan alasan x ada FACEBOOK r, itu ini r. Ya ya ya. Tapi enjin punya enjin suddenly dia leh 'tersasul' aka kantoi men-terdedahkan beberapa statement yg ngan jelas bagitahu yang dia ada FACEBOOK tu. Hampeh jer orang cam ni... Cam r kalu ada FACEBOOK leh plak kena hukum sula or rejam sampai mati ker..













Andai kata ngan berpura-pura tak tahu tu menjadikan aku leh dilabel as PLASTIK then aku terima jer. r ngan hati redha dan penuh keterbukaan. Better being an original plastic bag daripada jadi beg LV pirate yang berlambak dijual kat pasar malam. At least im not FAKE r...









So aku akan tunggu dan terus bermain permainan ni sehingga r satu ketika ko ngan rela hati mengaku that SHIT yang ko buat.. So selama mana ko leh bertahan ngan episode penipuan ko tu.

Thursday, November 4, 2010

Menyesal

Aku sangat-sangat tak suka setiap kali orang kata pada aku "Kan aku dah cakap tadi tapi tak nak dengar. Sekarang amacam..?" Goosh.. Suck isn it? Betapa kalu dunia ni tak ada ketamadunan garenti either aku tumbuk mata sebelah kanan dia or beli pistol murah then tembak jer.. Tapi masalahnya aku suka plak kuar statement yang sama kepada orang lain. Salah satu kepuasan aku. Karma thing: you did shit thing to others then others will do the same to you too. Hmmm.. 


Bila bercakap tentang kejayaan then terdapat 3 jenis manusia. Manusia pertama pernah gagal dan belajar melalui kegagalannya. Manusia kedua plak tak pernah gagal tapi belajar dari kegagalan orang lain. Manakala manusia ketiga plak tak pernah belajar dari kegagalan diri sendiri atau dari kegagalan orang lain. Plus lebih teruk apabila dia juga asyik keep repeating kesalahan yang sama berulang-ulang kali. Aku? Aku ketiga-tiga jenis manusia tersebut tapi ia lebih kepada yang ketiga r. Hmmm...

Sejujurnya aku bukan jenis manusia yang bila dah terhantuk baru mengadah (betul ke peribahasa ni?). Or dalam ayat yang lebih mudahnya aku tak suka menyesal dikemudian hari. So most of the time aku belajar dari pengalaman silam. I did a few mistake before so aku sedaya upaya untuk memastikan yang the same mistake will never ever happens lagi. Sebab kesalahan lepas feel sangat SUCKS dan aku tak nak menyesal dan rasa as SUCKS as seperti each time aku menyesal pada kesalahan yang sama dahulu.







Tapi...,








ada part aku memang sengaja membiarkan diri aku buat kesalahan yang sama. Bukan sebab aku enjoyed rasa SUCKS tu tapi hei, aku yakin ada antara korang yang mungkin akan buat benda yang sama gak. Kesalahan tu ialah: korang beri others peluang kedua, ketiga, keempat, kelima dan seterusnya kepada orang yang pernah buat korang feel SUCKS walaupun korang yakin betapa banyak peluang korang beri pada mereka, but still mereka akan terus buat korang SUCKS dan berterusan SUCKS..













Mungkin semuanya sebab korang rasa korang perlu diberi peluang kedua each time korang buat salah supaya korang mampu memperbetulkannya. Cuma bukan semua masa orang yang korang beri peluang tu akan memperbetulkan kesalahannya. 














Plus bukan semua orang sama seperti kita: mampu memberi peluang kedua setiap kali kita buat kesalahan..