Friday, September 9, 2011

Notis Berhenti Berblogging

Apakah faktor yang menjadikan seseorang blogger tidak aktif lagi berblogging?
a) He/she is a poser aka buat blog sebab ikut trend semasa jer.
b) He/she change his/her status relationship from single to not single any more.
c) He/she baru dapat kerja baru so terpaksa kerja gigih or berlakon gigih depan bos.
d) His/her only labtop kena curi masa tengah guna wifi free kat kedai mamak.
e) He/she dah kering idea yang terlampau-lampau sehingga tak dapat nak tulis sepatah ayat pun.
f) He/she pass away. Hmmmm...


Technically or literally aku tak lah berhenti sepenuhnya cuma aku dapat kerja baru (yap sekali lagi kerja baru) dan kerja tu memerlukan aku berada jauh dari rumah or lebih tepat sangat-sangat jauh dari rumah. Aku dapat kerja di Kuantan, Pahang. So aku x pasti lagi bila aku akan dapat berblogging. Memang ar sana pasti ada tempat yang ada free wifi tapi aku tak nak plak ttiba tengah berblogging kat satu kedai mamak sana suddenly ada perompak datang terus ambik labtop aku nih.. Naya plak kang.. Wakaka..

So malam ni aku akan memulakan perjalanan (tapi pada waktu ni yang beberapa jam saja lagi aku akan terbang suddenly seluar yang aku nak guna koyak besar kat bahagian punggong). Jadi sesiapa yang rasanya sangat ada banyak dosa besar ngan aku or rasa aku pernah berdosa besar pada korang dan korang nak aku sujud kat kaki korang then sila datang ke KLIA sebab aku akan ada kat sana sepanjang malam ni sehingga esok pagi. Kediannya aku akan bersosial bersama seorang pensyarah muda dari salah sebuah universiti tempatan di Klang Valley.. Wakaka..







...







Ada kawan aku tanya "Apsal ko nak terima gak kerja ni walaupun realiti ko boleh jer kerja kat sini (Kuching) sebab walaupun gaji sini tak besar mana tapi sara hidup sini rendah dan kalau ada apa-apa masalah, kau boleh mintak tolong ngan sesiapa sebab family member ko banyak sini.."

So aku jawab "Yap, aku pernah fikir benda tu dulu. Tapi lepas fikir masak-masak, memang ar aku banyak menumpahkan darah ke tanah ni tapi kalau aku masih nak kerja sini then posibility aku resign kerja lagi sangat besar. At least bila sesorang kat negeri orang, setiap kesusahan tu menjadikan aku lebih appreciate kerja tu"













So selamat tinggal Sarawak and welcome to Pahang..






















Plus aku yakin tuhan ada perancangan khas untok aku di sana.

No comments: