Saturday, October 4, 2008

RAYA

oh la la Raya @ mynameisnazir.blogspot.com

Entah apsal raya tahon ni sangat2 kureng best (mcm r rraya tahon seblom ni best sangat pon). Mungkin pasal Uda x balik then mood emak pon x ada sekali (udakan anak kesayangan mak), may b gak pasal pada 8hb ni bapak aku operate, or may b pasal aku dah besar (then x akan dapat ang pow lagi)

Even start raya lagi feelnyer langsong x ada. Mungkin gak kkata kkawan yg dulu kan kami ni jadi perantauan at least raya akan ada feel masa nak beli tiket balik, dengar lagu etc. mmg r masa 2 jer yg akan terasa raya tapi then bila d rumah as usual teros boring.

Mungkin pasal biler raya ni kena kemas rumah, kena buat itu buat ini, then kena layan budak2 yg datang ke rumah yg haram jadah sorang pon x kenal. Perangai jangan r cakap bukan maen nakal lagi. Itu beloom lagi kes semalam datang then hari ni datang lagi semata2 nak dapatkan ang pow.

Then raya ketiga as been planed b4 aku dan kkawan gi r jalan2 di hari raye yg ke3. Ada r beberapa rumah kawan. Setiap rumah at least stengah jam gak r. dari pagi sampai malam. Cerita itu cerita ini. Ada kawan yg dah kerja. Ada kawan yg stahun lagi kat U. ada yg kena x-tend. Ada yg dah kawen. Ada yg dah ada baby. Ada yg dah kuros. Ada yg dah gemok. Ada perangai masih sama. Ada yg dah berubah.

(gambar atas ni n atas skali ni amik masa nak gi rumah sorang kawan ni r. area BAKO. terpaksa lalui sungai yg agak besar ngan perahu yg kecil. nervous gak r. maunya x pasal sungai ni famous gak r ngan BUAYA)
(gambar kanan rombongan kereta aku yg bawak. diaorg asyik cakap yg aku bawak bahaya. then aku kata uda aku bawak lebeh terok dr aku. plus angah aku bawak double terok dr uda aku)
(gambar kiri masa gi rumah kawan yg dah kawen: paling atas kiri n husband bawak kiri. Gambar kanan plak kereta Laila yg agak sluw muhsin)
(ni rombongan ngan ahli terakher. Mizz Sumie aka minah yg kami datang rumah dia jam 7 pm, dia br jer bangon tidor dr malam.. Huuu)

Raya ke 5 layan Kami The Movie ngan kkawan. Review check kat friendster aku.

Raya ke 6 plak sekali lagi keluar ngan kkawan lain. still makin banyak info baru yg ada best plus yg kureng. Kerja kilang. mengajar sekolah lama. cikgu dibenci dah pakai tudong. Jiran bunoh diri b4 raya. Masa berubah so manusia pon berubah lah. Bila nak amik gambar ttiba kamera bwat pasal plak..

Sunday, September 28, 2008

Dolphin dan F1 di Singapore

Malam bukak TV9 layan 3 Hari 2 Malam edisi yg dirakamkn di Kampong Santubong (kpg aku r 2 pok cik). Bapak aku bbrapa kali wat cameo. Walupon rancangannyer 3 hari n 2 malam tapi reality rakaman berlangsung almost seminggu gak r. Wakaka. Ada satu part ni diaorg bwat lawatan naek boat gi pusing2 area sungai sekitar kampong. Tujuan nak tengok dolphin aka ikan lumba2. Mcm x pcaya jer bila masih ada lagi dolphin kat kawasan ni. Ingat masa kecik2 dulu selalu tengok dolphin lompat2 kat depan rumah nenek. Cam x pcaya jer yg ia masih belom pupos lagi.

Then layan TV2 tengok F1 berlitarkan Singapore. Dier punyer scenery sangat2 cantek. Plus x lupa bbrapa series of unfortunates events. Wakaka. Lucu plak

Tuesday, September 23, 2008

Kami

Technicallynya KAMI the movie akan keluar d pawagam pada 1 st day of raya. KAMI ni cerita ttg 5 org kawan: 3 girls n 2 boys. Mmasing punya karektoristik yg bbeza dan tersendiri. Plus mmasing ada masalah yg mereka x nak kkawan tau then try nak selesai sendiri. Apa yg bwat mereka jadi kawan? Pasal semua layan music indies. Dan cukop pasti aku x akan tulis blog khas untok movie 2. Mmg r mmula tengok drama series KAMI d 8tv boleh layan gak r tapi lama2 rasa cam org bodoh plak layan. Ideanya mmg ada ttg minat layan gig indies tp ppara pelakon yg hampages x pandai berlakon, cam x minat kat music indies pon, muka x da xpresi xspecially watak ABU tapi kkcualian untok mizz Liyana jasmey yg chome.. wakaka

Last nite pada 8 hari lagi nak tamat bulan puasa ttiba Laila msj bagitau plan bbuka puasa (sungkei dlm BM Sarawak) ssama. Dulu mmg dah ada plan nak kuar sama tp x sume free then ttiba ada plan mengejut. Tapi then aku, Laila, Faizah aka Pe’ek, Ramlah dan Ijam keluar r last2 minute. Dsbbkan rumah masing2 hujong2 dunia then tpaksa r bbukak posa dalam kereta bapak Laila bbekalkan buah2an dari rumah Ijam. Tapi then bila sampai Bandar Kuching pegi satu restaurant ni penoh plak then 2 nd restaurant baru leh makan. Kami makan kat Chicken Hartz Buffet kat Sarawak Plaza.

Aku x lah kenal sangat mereka sbelom ni. Laila kenal since dari form 1 lagi then dier pindah sekolah masa form 4 tapi jumpa balik masa form 6. Ijam, Ramlah dan Peek plak kenal masa form 6. Itupon cuma Ijam jer yg satu kelas. Tapi entah apsal kami leh rapat lebih dari sbelom masa di UKM. May b pasal ada plan bbrapa event ssama.

Bila fikir2 balik aku punya khidupan cam graf yg punya naik turun. Biasa r pasal manusia akan blajar dr pngalaman silam. Hanya org buduh piang jer yg x amik apa2 as pngajaran dari pngalaman. At the end of form 5 aku still ingat ada satu accident yg bwat aku sangat2 x percaya pada apa2 relationship. Semua cam shit. Cam siyal. Akibatnya masa form 6 aku cukop2 anti social. Cukop2 down. Akibatnyer aku x dapat apa2 pon selama 2 tahon 2. 2 tahon yg berlalu dgn sia2 pasal aku cuma tau menghukum dan membenci. Tapi then bila aku kerja then sambong belajar aku start belajar dan belajar ttg khidupan.

Kesimpulan yg aku blajar: masa untok menghukom org atas kelemahan diri sendiri dah berlalu. Setiap org ada kelemahan tapi bukan tugas kita untok menghukum mereka atas kelemahan mereka. Entah apsal aku start belajar untok menerima kelemahan diri sendiri dengan terbuka. Mungkin agak terlewat tapi better late than never isnt it? Lagipon hidop aku masih panjang dan perjalanan aku masih jauh selagi tuhan izinkan.


Since then aku melihat dunia sbagai satu tempat yg sangat luas dan penoh dengan kegembiraan.






so perlu ke aku layan KAMI the Movie 1 st day raya nanti? No way kecuali ada yg baek hati nak sponser Mc D sambil tiket wayang.. Saya tahu anda ada d luar sana. wakaka