Tuesday, July 10, 2012

Panduan Menjadi Lelaki HOT

Ramai orag kata lelaki yang pandai memasak ialah lelaki yang HOT. Aku tak setuju 100% atas 2 sebab. First: cuba korang gi mamak then tengok mapley yang masak kat dapur situ. Adakah dia HOT? Aku rasa kalau korang tengok peluh yang mengalir deras pada dahi dia pun dah leh buat korang hilang selera makan selama seminggu then adakah itu HOT? Second: korang ada tengok Hot Guy Who Cook kat channel 702 ASTRO? I dont get it. Mereka tak HOT dan mereka x pandai masak. Sepatutnya tajuk program tu ialah Perasan Good Looking Guy That Pretend To Be Good At Kitchen. Hmmmm..


Last weekend aku menjadi tempoh quality time with aunts and cousins aku. Disebabkan aunts and cousins perempuan aku sibuk ngan shopping time mereka so most all the time aku bersama ngan cousins lelaki termuda aku yang usianya 6 tahun yang technically sama usia ngan nephew aku sendiri. So kami gi mana-mana bersama: naik Putra-Star LRT, Monorail, shopping complex sana sini sesama.

Memula aku x ambik endah sangat tapi lama kelamaan disebabkan ia berulang banyak kali then aku tahu what happens. Rerupanya ramai yang sangka cousin aku tu ialah anak aku. Memula ramai girl yang muda-muda tertarik ngan cousin aku yang cute tu kedian tengok aku dan senyum malu-malu then bagi seat untok dudok. Sehingga ar ada sorang mak cik ni suroh cousin aku dudok tapi cousin aku ni pemalu so reject ar request mak cik tu so mak cik tu kuar statement "Anak kamu ni pemalu eh?".



Rerupanya mereka fikir aku ni seorang ayah muda (or single dad sebab diaorag x nampak 'bini' aku) yang still leh bergaya walau ada anak dan bawak anak gi shopping.




Sebab bila fikir-fikir balik korang (yang lelaki ar) mesti pernah tengok kat mana-mana sorang wanita yang bawak budak kecik then dalam hati korang: duh, dah ada anak tapi body masih HOT , muka cantik lagi. Tapi paling fail bila tengok laki dia kat sebelah hancus tak sepadan ngan dia. Buat korang rasa, korang lebih layak pulak ngan HOT mama tu.

Or korang tengok ar Nora Danish. Bandingkan zaman dia dalam sitkom PUTERI ngan masa dia jadi janda ngan anak satu. Mana lagi HOT?








No wonder ar orang kata perempuan lebih refer lelaki yang dah kahwen or dah ada anak sebab tanggungjawab tu akan menampakkan betapa HOT si lelaki.













Plus lelaki ni makin berusia dia then makin naik ar saham diaorang kan? Hmmmm..









So buat lelaki solo tu, gi pinjam anak kakak korang or cousin kecik-kecik then gi mana-mana then biar orang kata korang  tu HOT daddy pulak.. Wakaka

No comments: