Thursday, June 3, 2010

Honeymoon

My parents gi HONEYMOON last Tuesday. Then akan ada yg kata ‘Hey, parents Aj gi honeymoon and that mean yang Aj akan ada adik baru pass ni..’ So aku jawab ‘Go to hell plezz..’. Realitinya aku sekadar guna istilah HONEYMOON pasal that couple gi bercuti balik kampong kat Johor berdua jer. So tinggal r aku ssorang kat rumah.


So technicallynya aku ssorang kat rumah dan x ada aktiviti dan x ada sesapa nak cakap. Even KUNING (kucing) pon dah x nak layan aku sangat sejak ada kenal kucing betina sekor tu. So aku bbwat busy je r. Semalam gi shopping beli barang dapor: beli what ever thing yang pelik2 untok jadi makanan ssorang. Semalam masak AYAM MASAK KURMA ngan JUICE CARROT. So hari2 kedian plan SPAGETI, briyani plus3. So tamat 1 hari

Hari kedua: bangun awal dan balik rumah agak lewat. Hari dah nak masok malam tapi bila bukak kunci pagar rumah dah macam rumah tinggal. Kosong jer. Perot still kenyang makan tengahari tadi. Layan CINDERELLA’s STEPSISTER kat channel 303. Then siram pokok2 tanaman emak kat halaman luar. Mati r pokok tu semua kalu aku asyik lupa jer. Sambil siram ngan hanya guna T dan boxer aku tengok awan. Duh… cantek sangat malam ni. Banyak sangat bintang…

So aku tutopkan lampo di beranda dan tengok langit. Tergamam sangat. Dah lama x ambik masa relaks2 tengok bintang. Walupon bilik aku ada bintang glow in dark tapi cam dah x perasan pon. Sama gak cam yang ada kat langit. Bukannya pernah bintang lari dari langit pon cuma aku dah lama x cuba untok sedar kewujodannya.

Antara berjuta2 bintang kat langit, aku hanya kenal 1 jer. bintang bernama PARI (as dalam buku sekolah menengah dulu r). Bintang yang kalu imaginasi kita pendek then kita akan katakan ianya cam layang2 versi simple nak mampos. So aku ambik rokok dan layan kat beranda rumah.


Then aku terfikir what if kalu kali ni parents aku gi sana dan x balik2 lagi. Parents aku bukannya sihat sangat pon. Then maknanya aku akan teros keseorangan. Mencari aktiviti2 yang leh aku bwat hari2. Dan nasib aku x ubah seperti bintang. Ia ada berjuta2 di atas sana dan semuanya tampak sama. Dan sepanjang masa ia kekal di atas sana x kira malam atau siang. Dan x ada sesiapa akan sedar kewujudannya. Either ia still hidop atau dah jadi bintang mati.












Then teringat cerita sorang kawan ni yang sangat enjoy baring kat padang rumpot sambil tengok bintang.

No comments: